30 Nisan 2011

RENKLİ SPİRAL KOLYE


Yapımı kolay bir kolye. Uygun renkler ve boncuklarla her türlü kıyafetinize uygun bir tane yapabilirsiniz...

Ben yıllaaaar yıllar önce öğrenmiştim yapmayı. Herhalde bin tane falan yapmışımdır :)) 

Tamam, bin tane olmasa bile bir dolu yaptım. Çok kısa sürede bittiği için de yaptıkça yapasım geliyordu. Uzun bir süredir yapmamıştım. Benim için de keyifli olacak!


Gerekli Malzemeler:
-Kum boncuk.
-Misina
-Makas
-Boncuk iğnesi.
-Çakmak.
-Halka + klips
-Pense



 






Haydi bakalım, başlayalım...

İlk başta tek renk boncukla yapımını anlatacağım, sonra da çift renklisini.


İğneye yaklaşık 1 m. uzunluğunda kestiğiniz misinayı geçirin ama ucunu düğümlemeyin. Ben genelde 25'lik misina kullanıyorum. Sağlam da oluyor. Ama siz elinizde başka kalınlıklarda misina var ise onları da rahatlıkla kullanabilirsiniz.

İğnenize 7 kum boncuk geçirin. Misinanızın sonuna doğru ilerletin ve bir daire olacak şekilde düğüm yapın.




Sadece başlangıçta 7 boncuk geçiriliyor, bundan sonra her seferinde sadece 4 tane boncuk dizilecek ipe. Düğümü yaptıktan sonra 4 kum boncuk takıyoruz ve az en dibe kadar yani az önce düğüm yaptığımız yere kadar itiyoruz boncukları.





Ardından dizdiğiniz 4 boncuktan iğnenize doğru olan 3 tanesini biraz geriye itin, sadece sonuncusu kalsın önceki halkanın yanında.

Ardından yuvarlağı oluşturan 3 boncuk ve Şekilde de gördüğünüz, yani ayırdığınız 4.boncuğun içerisinden iğnenizi geçirin. Ve misinayı çekin. Sıkılaştırın. Bol kalmamasına dikkat edin.












Gelelim iki renklisinin yapılışına. Bunda da yine ilk başta 7 boncuk dizilecek. Dizilim şu şekilde:

5 ana renk + 1 ara renk + 1 ana renk = 7 boncuk. Daha sonra yine sıkıca bir düğüm atın.




Düğüm attıktan sonra boncuklarınızı yukarıdaki resimdeki şekilde tutun. Tek renk olan boncuk sol tarafınızda olsun.

Ardından düğüm attığınız noktadan itibaren sol tarafa (ana renkli boncukların olduğu kısımda) doğru iğnenizi boncukların içerisinden 4 boncuk kaydırın.

Şimdi yine her seferinde 4 boncuk geçireceksiniz ama sırası şu şekilde olacak:
2 ana renk + 1 ara renk + 1 ana renk = 4 boncuk







Kolyenin sonuna kadar hep bu şekilde gidecek. Eliniz bir kere alıştımı nasıl hızlı ilerlediğine siz bile şaşıracaksınız...
Bu arada ben kum boncuk kullandım hep ama kristal boncukla elbette daha güzel duruyor. Ya da kum boncuk yaparsınız ama ara renk olan boncuğunuzu başka tür veya biraz daha büyük bir boncuktan seçebilirsiniz.

Misina bitmeye yakın boncuk dizmeyi bırakın ve misinanızı bulunduğunuz yerden geriye doğru ilerletin ve düğüm atın kesin. 

Yeni ekleyeceğiniz misinayı da yine tam boncuk dizeceğiniz yerden değil de biraz aşağıdan başlayın ve boncukları takip ederek en son kaldığınız yere kadar ilerletin. Böylece misinann çıkması/ kopması/ açılması gibi kazaların da önüne geçmiş olursunuz.

Ardından bu misina uçlarını çakmağınızla yakarak yok edin. Amman dikkat, misina uçlarını yok edeceğim diye sakın ola ki kolyenizi harap etmeyin, ben çok yaptım; boncuğu erittim, rengini bozdum, misinayı eritip kolyenin kopup dağılmasına sebep oldum, sinir oldum...


Kolye bitince iki ucuna birer halka takın, klipsi halkalardan birine ekleyin ve bitirin. 

İsterseniz kolyeyi biraz daha kısa yapıp arka kısmını zincirle tamamlayabilirsiniz. Bilezik ya da halhal olarak takımını da yapabilirsiniz. Halkalar ve klips dışında metal parça olmadığı için paslanacak kısmı yok. Yapın bir sürü rengarenk, mayolarınıza uygun, denize bile girin halhalınızla, bileziğinizle. 

Kolye olarak güneşlenirken takmanızı pek tavsiye etmeyeceğim, sonra kapatmakta zorlanacağınız bir güneşte yanmama (!) sorunu olabilir.





Burada "çatlayan" ojelerim sanırım dikkatinizden kaçmamıştır :) 

Evet, son favorim bu ojeler. Bir arkadaşımın kızında görüp almıştım. Sanırım ondan çok ben kullanmışımdır! Alta isrediğiniz renk bir oje sürün, üzerine çatlayan oje ve en üste de parlatıcı. Çatlamayı zaten ojenin kendisi yapıyor, çok zevkli!!!

Neyse... Bugün Cumartesi, Ankara şimdi biraz güneşli gibi ama hiç belli olmaz, birazdan yağmur, rüzgar, soğuk ve arkasından tekrar güneş çıkabilir :)

Çok güzel bir haftasonunuz olsun.

Neş'eli olun ki genç kalın!

SEVDİĞİM BİR SÖZ...
Hayat bir fincan kahve gibidir; bazen acı bazen tatlı olur. Önemli olan kahvenin tadı değil, onu kiminle içtiğinizdir...

3 yorum :

  1. Yapılınıda deneyeceğim çok net bişekilde açıklamışsınız teşekkürler :) filiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Efenim... Ne demek... Yapın, güle güle kullanın... Sevgiler :)

      Sil
  2. merhabalar cok guzel bi calisma olmus..ben bu modelde ve bu tarz igneyle yapilan calismalarda spiral olsun vs.belli bi yerden sonra ip yada misina bitince eskiyi nasil kamufle edip acilmadan isi sonlandirip yeni ipe nasil devam edicez aciklamissiniz ama yazili anlayamadim.gorsel olarak ekleyebilirmisiniz?tesekkurler

    YanıtlaSil