20 Nisan 2011

SÜNGER KAĞIT - EVA

Çocuğu olanlar daha doğrusu anaokula ya da ilkokula devam eden çocuğu olanlar kesin bilir bu sünger kağıtları...

"Aktiviteler"in bir numaralı vazgeçilmezidir bunlar. Ve tabi bir de "hobi"cilerin. Dökülmez, saçılmaz, dağılmaz...Kalını, incesi, büyüğü, oluklusu, renklisi, yapışkanlısı, şekillisi, düzü, parlağı, simlisi, sadesi...

Çizmesi kolay, kesmesi kolay, yapıştırması kolay...

Yapılacak şeylerin ise sınırı yok!

Ben de bir dolu almıştım vaktiyle, iyiki de almışım. Gerçi sevgili ağabeyim günlerce dalga geçmişti çoluk çocuk şeyleri topluyorsun diye ama, o zamanlar Türkiye'de hemen hiç yoktu bu sünger kağıtlardan. Şimdi daha kolay bulunabiliyor. Kırtasiyelerde ve hobi malzemesi satan yerlerde bulmak mümkün.

Hatta bir keresinde büyük yapı marketlerin birinde de görmüştüm, ama şimdi hangisi olduğunu hatırlayamıyorum (yaşlandım mı ne???)

En çok da renklerini seviyorum bunların, öylesine canlı ve güzel ki... tam benlik! Gelelim ben nerelerde kullandım bu "eva"ları. Demin de söylediğim gibi kesmesi çok kolay olduğu için çeşitli şekillerde keserek kartların ve hatta mektupların dışına yapıştırarak kullandım. İnce şeritler halinde keserek resim çerçevesi yaptım. Bazılarının arkasına ince mıknatıslardan yapıştırarak buzdolabımın üzerine koydum... Bazılarına da kıyamadım, halaaaaa inatla saklamaktayım.

Bunlar da benim sevgili sünger kağıtlarım  :)  Kalp şeklinde olanları o şekilde almıştım.




İnternette birçok proje bulabilirsiniz yapılmış ve yapılışlarını da gösteren. Türkçe de var ama yabancı sitelerde seçenek daha fazla. Bunun için arama yaparken arama kutunuza "foam paper projects" ya da "projects with craft foam" şeklinde yazarsanız sonuçlar yüzünüzü güldürecektir. Ben buraya üç tane örnek koydum bile.

Yapılışları için lütfen her bir resmin üzerine tıklayınız:





Sünger kağıtları en çok baskı malzemesi olarak kullandığımda sevmiştim. Yumuşak olmaları nedeniyle delgeç ile işlem yapması çok kolay. Şekilli delgeç ile kestiğim sünger kağıtları herhangi bir yapıştırıcı ile elimde rahat tutabileceğim birşeyin üzerine yapıştırdım. Resimde gördüklerinizin bir kısmı bir milyoncularda altılı olarak satılan kaşe görünümlü plastik tutacaklar, diğerleri de bir kitaplık rafının küçük parçalara ayrılmış olanların üzerine yapıştırılmıştır (heh heee, hayran kaldınız değil mi zekama!!!!). Hangi boya kullanırsanız kullanın ya da mürekkep sonuç sizi hayal kırıklığına uğratmıyor. Bununla ilgili fikirleri ve yaptıklarımı başka bir projede anlatacağım.





Bunlar da kendi kestiğim kalpler ve az önce bahsettiğim çerçeveler. Bu arada fotoğrafların içerisinde en seçilebilir olanında yer alan iki kişiden sağdaki benim :)


Çerçevelerin üzerindeki cam boncukları hemen hepiniz biliyorsunuzdur, hani şu file içerisinde satılanlardan. Sıcak slikonla yapıştırması çok kolay. Çerçevelerin yapımı da kolay ama şimdi değil.... (söz bendeeeee!!!)

Burada çok beğendiğim bir geri dönüşüm projesi var. Kaynağı ingilizce ama "çocukla çocuk ol" Türkçesi'ni yayınlamış. İngilizce olanında resim çok, dil bilmeseniz bile bir bakın derim. Çocuklarla yapılacak, eğlenceli vakit geçirilebilecek harika bir plastik şişe kapağı değerlendirme.


Biyrun efenim...



Bu da az önce internette rastladığım ve çarçabuk yaptığım not tutacağı. Tutacağın yanındaki kalemliğim orjinalinde duvara vantuzla tutturulan Tchibo'dan aldığım bir diş fırçalık ama ben kalemlik olarak buzdolabımda kullanıyorum, gayet de memnunum, gülmeyiniz efenim...

Yapılışını vermiyorum. Çünkü kaynak sitede anlatılmış. Fikrin orjinaline buradan ulaşabilirsiniz :)



Eh, bu günlük de bu kadar. Yine beklerim :) 
Kalın sağlıcak ilen!





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder