20 Eylül 2011

KAĞITTAN (veya KARTONDAN) TOP YAPMAK

İşte bir yaz daha bitti. Diyeceksiniz ki "yeni mi anladın bunu?" diye ama cevabım var elbette. Benim için yaz mevsiminin sonu çocukluğumdan beri hep okulların açılmasıyla gelir nedense... 

Pazartesi günü okullar açıldı, ister hava 40 derece olsun, ister güneş hep parlak, hiiiiç farketmez... 

Havalar da artık daha belirgin bir şekilde daha erken kararıyor, trafik fazla, her yerde kuyruk, doğalgaza zam gelecek... falan falan. Anlayacağınız YAZ BİTTİ işte :(

Neyse.... Gelelim konumuza!

İşte çoooook kolay bir proje daha... 

Kolay olmasının yanısıra hiçbir yeni malzeme almanızı gerektirmeden tamamen evdeki malzemelerinizle yapabileceğiniz bu eğlenceli topları bir sürü amaçla da kullanabilirsiniz. Önce yapılışını göstereyim sonra da nerelerde kullandığımı.

Bu arada internette gezinirken şu siteye rastladım, sayfalarında dolanırken bir de ne göreyim; tataaaaaaaam benim burada yaptığım kağıt toplardan var burada da. Aynıları! 

Daha önce bu siteyi gezip gezmediğimi düşündüm düşündüm ama hatırlayamadım bir türlü! Fakat o kadar benzerlik var ki muhtemelen gördüm ama not etmeyi unuttum...! Buradakiler de çok güzel, anlatımı da güzel. Bence yapmaya başlamadan önce mutlaka oraya da bakın derim :)
Gerekli Malzemeler:
-Karton, gazete kağıdı, dergi sayfaları, kitap sayfaları...
-Yuvarlak şablon veya şablon olarak kullanılabilecek diğer şeyler: bardak, kavanoz, kalemlik vs.
-Pritt türü herhangi bir yapıştırıcı
-Kurdele veya çeşitli ipler.
-Kalem, makas.






Malzemeleri kısaca belirttikten sonra yuvarlakları kesme konusunda benim çok daha kolay bir yöntemim olduğunu belirtmek istiyorum: yuvarlak şekilli delgeç! Yazın hani yurtdışına çıktığımı söylemiştim ya, hani biraz da alışveriş yaptım demiştim ya, işte bu yuvarlak şekilli zımba da bunlardan biri. 

Çıkan yuvarlaklar yaklaşık bir çay bardağının ağzı büyüklüğünde. Yani bu proje için ideal! :))

Ben burada elimdekileri değerlendirdim. Sayfa başlığının hemen yanındaki topları yapmak için gördüğünüz üzere karton hediye gömlek kutusu kullandım. Yuvarlaklar için delgecimi kullandım ama sizde böyle birşey yoksa çizip kesmeniz gerekiyor. Yuvarlakların büyüklükleri size kalmış. Madeni para büyüklüğünde olabileceği gibi bir tabak büyüklüğünde de olabilir...



Herbir top için altı parça yuvarlak gerekiyor. Tek yapmanız gereken yuvarlakları ortadan ikiye katlamak ve birbirine yapıştırmak. Katlarken görünmesini istediğiniz desenin içte kalmasına dikkat edin.




Ardından parçaları teker teker sırt sırta gelecek şekilde yapıştırın ve iyice yapışması için elinizle bastırın.






Topu şekildeki gibi tutun ve görünen ince kısma yapıştırıcı sürerek kurdele, ip veya misinayı yapıştırın, elinizle biraz bastırın, yapıştığından emin olun.




Son olarak da kalan yüzlerini yapıştırın... İşte kağıt topunuz hazır!
  

Sadece beyaz kullanınca biraz sade mi olmuş ne??? O zaman biraz renklendirmek gerek! Bunun için uzuuuuun bir süre önce almış olduğum ancak fiyasko ile sonuçlanan "tırnak süsleri"ni kullandım. 

Heh heeeee! 

Diyorum ya hep, atmayın diye.... Herşeyin bir yeri ve zamanı vardır :)


Farklı desenlerde ve renklerde kağıtlar kullanarak farklı kombinasyonlar oluşturabilirsiniz. 

İşte birkaç örnek:






  
Ben hep kurdele kullandım ama kullanılmayabilir de... Yani ben hep bir yere asarım ya da birşeye tuttururum mantığıyla yaptım bunları. İsterseniz kurdeleyi/ipi uzun tutarak birkaç tane top ekleyebilirsiniz...






Ya da asmak yerine doldurun toplarınızı bir cam vazoya veya dekoratif bir kaseye koyun kitaplığınıza, salonunuza... Bunu yaparken duvarların veya koltukların rengine uygun renkte karton/kağıtlar kullanırsanız çok daha iyi olur. 

Bakınız aşağıdaki resimler:


Veya aşağıdaki gibi birşey yapıp istediğiniz yere asabilirsiniz. Bebek yataklarının üzerine mesela :) Ben mutfağıma koydum!





Narlarımın yanında da pek güzel durdu hani :) Bu arada olur da duvardaki mavi çiçekleri merak ederseniz eğer söyleyeyim efenim, Tchibo'dan aldım. Hatta şu an indirimdeler bile. Açık mavi, beyaz ve lacivert renklerinde set olarak bulunuyor. 

Bir bakın derim!

Narlar da gerçek narlar olup tarafımdan verniklenerek 6 aydan daha fazla bir süredir mutfağımı süslemekte. Gerçi iyice yumuşadılar ama ben atmamakta direniyorum şimdilik...


Bunu nasıl yaptığımı resimlerle göstereyim. Açıklamaya gerek yok, çünkü çok kolay.
















İsterseniz gazete kağıtlarını ya da eski kitap sayfalarını da kullanabilirsiniz. Ama bunu yaparken en azından üç parçanın gazete kağıdından daha kalın bir materyal olmasına özen gösterin. Çok ince olunca kağıtlar istediğiniz formu vermek daha zor oluyor...





Ayrıca bu topları hediye paketlerinin üzerine süs olarak ekleyebilirsiniz de... İsterseniz yuvarlakları birbirine yapıştırmadan içine küçük notlar yazabilir, ya da kendiniz renkli kalemlerle desen yapabilirsiniz. Herşey hayalgücünüze bağlı...

Bir de şu sayfaya bir göz atın derim. Benzerini farklı bir yöntemle yapmışlar. Neden olmasın?




Hepinize kolay gelsin!



Not (21 Ekim 2011):

Bu arada internette gezinirken şu siteye rastladım, sayfalarında dolanırken bir de ne göreyim; tataaaaaaaam yaptığım kağıt toplardan var burada da. Aynıları! Daha önce bu siteyi gezip gezmediğimi düşündüm düşündüm ama hatırlayamadım bir türlü! Fakat o kadar benzerlik var ki muhtemelen gördüm ama not etmeyi unuttum...!

Buradakiler de çok güzel, anlatımı da güzel. Bence yapmaya başlamadan önce mutlaka oraya da bakın derim.

2 yorum :

  1. Yaptığınız herşey çok güzelde lütfen bir daha kitaptan yapmayın ağaçlarımıza zarar vermeyin bir süs için sizde rica ediyorum...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Adsız,

    Amacım elbette ki insanlar kitap alsın sonra da bunu kesip kullansınlar diye fikir vermek değil... Ben ki hemen her projemde "aman atmayın, saklayın, geri dönüşüm yapın" diye mesaj vermeye çalışırım... Ağaçlara zarar vermek? Hiç bu şekilde düşünmemiştim... Ama bundan sonra yapacağım işlerde kitap kullanmamaya dikkat edeceğim... Sevgiler

    YanıtlaSil