28 Eylül 2011

KÜÇÜK CAM MAGNETLER

Bilenler bilir beni, tam bir magnet meraklısıyım! 

Buzdolabımın üzeri neredeyse tamamen dolu. Yakında bulaşık makinesinin üzerini kaplamaya başlayacağım gibi! Fotoğraf, hatıra magnetleri, sevdiğim sözler, çiçek, böcek... hepsini yapıştırmayı seviyorum.
Fikir yeni bir fikir değil. Yerli yabancı birçok hobi sitesinde bu projeye rastlayabilirsiniz. Bir de benden dinleyin istedim. Yapımı gayet basit ve basit olduğu kadar da çabuk. Her zamanki gibi yine malzemelerle başlayalım:

Gerekli Malzemeler:
-Arkası yassı olan cam taşlar. Kolaylıkla bulabilirsiniz. Artık hemen her bir milyoncuda ya da o tarz şeyler satan yerlerde file içerisinde bulmanız mümkün. Bir sürü renkte olanları var. Ben burada genellikle beyaz şeffaf olanları kullandım. Tercih sizin!
-Mıknatıs.
-Renkli kağıtlar.
-Makas, kalem, yapıştırıcı. Yapıştırıcı olarak pritt türü yapıştırıcılardan kullanın, iz yapmıyor.
Hepsi bu!


Haydi başlayalım...
 
Yapıştırmak istediğiniz deseni camın ölçülerine yakın olacak şekilde kesin. 

Çok düzgün olmasa da olur, hiç belli bile olmuyor. Yapıştırırken görünmesini istediğiniz yüzeye yapıştırıcı sürün. 

Ve sürerken de cimri davranmayın lütfen. Yapıştırdıktan sonra elinizle bir süre üzerine bastırmayı unutmayın.

Yapıştırdıktan sonra tersten görünüsü aşağıdaki şekilde olacak. Gördüğünüz üzere yuvarlak kesme konusunda pek de başarılı sayılmam!
Başlamışken bir sürü yapalım mantığıyla siz de yapın. Hepsini kullanmasanız bile koyun bir tarafa, zamanı gelince hediye edin! Ben muhtemelen hepsini kullanırım :)


Yapıştırdığınız kağıtların iyice yapıştığından emin olduktan sonra mıknatısları yapıştırın. Ben "aman sağlam olsun" mantığıyla japon yapıştırıcı kullanayım dedim ama siz hiiiiç denemeyin, çünkü kağıt hemen çekiyor japon yapıştırıcısını :( O yüzden pritt türü yapıştırıcıdan şaşmayın derim!
Bu proje ile bir daha almak istersem eğer nereden aldığımı hatırlayamadığım yuvarlak mıknatıslarımı da bitirmiş oluyorum ne yazık ki... Sizin elinizde bunlar gibi mıknatıs yoksa düz olanları da (hani şu reklem amaçlı dağıtılanlardan) kullanabilirsiniz. Ama mooolesef onları da yuvarlak şekilde kesmeniz gerekecek...



Yandakileri desensiz kağıdın üzerine kendim çizerek yaptım. Yani desenli bir kağıdınız yoksa istediğiniz şekli kendiniz çizerek de oluşturabilirsiniz. İsterseniz renkli dergi sayfalarını ya da gözden çıkardığınız bir kitabın sayfalarını da kullanabilirsiniz.

Bunların arkasına ise camın rengiyle aynı renkte kağıtlar yapıştırdım, böylece renkleri daha belirgin hale geldi.

Geriye tek birşey kaldı, o da mıknatıslarını da yapıştırdığınız cam magnetlerinizin üzerine ağır birşey koyarak iyice yapışmalarını sağlamak ve bir süre beklemek! 

Bunun için en uygun olanı bence birkaç tane kitap!


...Ve işte magnetleriniz hazır!


Güle güle kullanın efenim :)
  
  
Diyeceksiniz ki şimdi aynı resimden neden iki tane koydum diye. Hemen açıklayayım; sağdakinde yeğenimin küçüklük resmi güzel çıktı ama magnetler soluk, diğerinde ise fotoğraf parladı ama magnetler canlı çıktı. Karar veremedim hangisini koyayım diye, böyle bir çözüm buldum!
Bu arada yeğenimi de çok özledim...
Buzdolabım, sağdaki de üzerine astığım sevdiğim sözlerden biri...



SAĞLICAKLA KALIN!
GÖRÜŞMEK ÜZERE... :))

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder