21 Kasım 2012

KARTON KALEMLİK!

Efenim... Yeniden merhaba...

Kışın artık iyice kendini belli etmeye başladığı şu günlerde dilerim içiniz Ankara'nın havası gibi kapalı değildir...

Ben öyle olmaması için sıkı bir direnme içerisindeyim, şimdilik herşey yolunda... :)

Başlık "karton kalemlik" ama aslında "Karton rulodan kalemlik" daha doğru olurdu. Hatta ve hatta "tuvalet kağıdı rulosundan kalemlik" en uygunu olurdu!

Evet... Evet! Tuvalet kağıdı rulosu. Gerçi bakmayın siz benim böyle hayretler içerisinde anons etmeme. Eminim çoğunuz internette gezinirken bu karton rulolardan yapılan bir sürü şeye rastlamışsınızdır daha önce. Bir de burada "rastlayın" istedim. Hatta rastlamakla kalmayın, siz de yapın...

Yapın, çünkü çok kolay!


Yapımında ihtiyacınız olan şeyler ise çok kolay; bir kutu, kaç tane olacağı size kalmış sayıda tuvalet kağıdı rulosu (ki bundan sonra sadece "rulo" diyeceğim), kendinden yapışkanlı-desenli kağıt ve sıcak slikon tabancası. Temel olarak bunlar ama süsleme olayına girerseniz eğer bunlara ek olarak bir de "siz ne isterseniz"!
Ben belki iki yıl öncesinden bu ruloları bir kutuya koyup dolabın tepesinde, köşesinde bir yere koyup saklamışım. İnanın hiiiiiç hatırlamıyorum bile o zaman ne düşünerek bunları kenara ayırdığımı... Ama zamanı şimdiyeymiş, şimdiymiş. Gün yüzüne çıktılar şimdi kullanılmak üzere.
 




Ben ruloları kaplamak için güllü-dallı desende yapışkanlı kağıt kullandım. Fazla yoktu elimde, bu projeyle elimde kalanı da değerlendirmiş de oldum. Yapışkanlı kağıdı kesmeden önce hangi büyüklükte keseceğimi belirlemek için rulolardan birini keserek şablon olarak kullandım. Tabi siz bunun yerine cetvelle ölçüp keserek de aynı işi yapabilirsiniz...

Aşağıdaki resimleri takip edin lütfen.
Seviyorum yapışkan kağıtları. Bulması kolay. İsterseniz metre işi de satıyorlar. Genelde kırtasiyelerde satılıyor dc-fix adıyla. Yapı marketlerde de bulmak mümkün. 
 
Neyse... Yapışkan kağıdı keserken tam olarak kuloyla aynı boyda değil de hem eninden hem boyundan biraz daha uzun kestim. Boyfan olan uzun kısmını rulonun içine kıvırıp yapıştırdım, ki daha güzel görünsün, içi görünmesin diye...
 
Tekrar bakınız aşağıdaki resimler;
Ben sekiz tane rulo kapladım çünkü kullanacağım kutuya sekiz tane sığdı. Eğer sizin kutunuz daha büyükse/küçükse sayıyı artırıp azaltabilirsiniz...
 
Ardından devreye kutuyu süsleme giriyor. Bu kısım yine size kalmış. Ben sade olsun istedim, kaplanmış rulolarla takım olsun istedim ve yine aynı kağıtla kapladım. Zaten kaplanması da zorunluydu, çünkü üzeri yıpranmıştı. Dört tarafını da kapladım. Kapladım derken komple değil, kırmızıları da görünsün istedim...


Bu kalemliği yapma sebebim aslında "bi dolu" kalemimin olması kutularda bekleyen... Zaten muhtemelen sadece buna sığmayacak. Bir tane daha yapmam şart!
 
 Neyse, öncelikle bunu bitirelim...
 
Ve son aşama; sıcak slikon tabancasıyla ruloları kutuya tutturmak. En çabuk biten aşama da burası. Azıcık oyalanınca slikon hemen kuruyor! Ve işte sonuç!
 



İşte bitti bile...
 
Doldurun şimdi kalemleri, boyaları içine...
 


Dediğim gibi hem kolay hem de kısa süreli bir proje değil mi?
 
Hazır el atmışken bari tam olsun dedim, bir tane daha yaptım. Yöntem aynı. Sadece kullandığım yapışkanlı kağıdın deseni farklı. Bir de artaksiyon olması baaaabında rulolara sarı elektrik bantı yapıştırdım rastgele, hareketli olsun istedim :)
 
Bu aralar instagrama takmış durumdayım, hani şu fotoğraf paylaşım sitesi. Yeni telefon almıştım ya, onunla da bol bol resim çekip duruyorum. Aşağıdaki resimler de instagram uygulamasıyla çektiğim resimler.
 
Bu arada ikinci kalemliğimi de görebilirsiniz...
 


Neyse efenim....
 
Benden bu kadar...
 
Ve son birşey daha, az kalsın unutuyordum ve çok da ayıp ediyordum. Bu projenin fikri bana ait değil ama kime ait, onu da bilmiyorum. Facebook'da gördüğüm ve aşağıda paylaştığım fotoğraftan esinlenerek yaptım. Her kime aitse eline sağlık, fikrine hürmet!
Herkes kalsın sağlıkla, sıhhatle...
 
Görüşmek üzre efenim!
 
Sevgiler :)
 
 
 
 
 
 
 

20 yorum :

  1. Süper olmuş demetcim ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim efenim... gerçi pek şuan sizin ihtiyaç duyduğunuz konsept dahilinde değil ama...! :)
      sevgiler

      Sil
    2. olsun şekerim...
      Elleine saĞLIK..........

      Sil
  2. Sevgili adaşım harika bir çalışma olmuş ellerine sağlık..inşallah ben de rulolarımı biriktirim kızımın çalışma masasının üzerine böyle bir şey yapacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, çok sağolun...

      Ben genelde etrafımdakilere hep diyorum ki şunu atmayın, bunu biriktirin bana verin... diye. Ama bu rulolar tamamen kendi çabamla biriktirmem. Çünkü insanlara "atmayın" dediğim şeyler yüzünden zaten akıl sağlığıma şüpheyle bakıyorlar, bir de bunu söylesem tam deli derlerdi herhalde! O yüzden bu ruloları ben biriktirdim, ben yaptım!!!

      Sevgiler

      Sil
  3. Ellerinize sağlık değişik ve güzel bir geri dönüşüm olmuş. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevgili Sibel!

      Sevgiler benden efenim... :)

      Sil
    2. Anladığım kadarıyla sen benim gibi geri dönüşümleri seven ve hiçbirşeyi atmayan birisin. Ama bak ne de kullanışlı objeler çıkıyor değil mi Demet :D

      Sil
    3. Offfffff... geri dönüşüm işleri başlı başına bir iş. Etrafımda ne zaman çerçöp görsen hemmen ampuller kafamda yanıp sönüyor ve hemen "acaba... hımmmmm... olabilir mi ki...?" soruları kafamdan geçiyor. Evimse yakında çöp ev haline gelecek!!!

      Durum bu!

      Sil
    4. Seni çooookkkkk iyi anlıyorum demetcim :D

      Sil
    5. Hımmmmmmmmmm... "seni çok iyi anlıyorum" demek sanırsam aslında "benim evimin de seninkinden pek bi farkı yok!" demek olsagerek!!! :)

      Sil
  4. çok başarılı tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Gülsen,

      Çok teşekkür ediyorum...

      Sevgiler :)

      Sil
  5. merhaba canım çok ğüzel olmuşlar.bende bunu ğibi dikiş kutusu yaptım.birde rulolardan şunları yaptım.http://hamaratfazi.blogspot.com/2012/11/kokos-duvar-aynasi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Fazilet
      Cok tesekkur ederim. Yaptiklarina Ankara'ya doner donmez bakacagim ama eminim cok yaratici ve guzel seylerdir yaptiklarin... (Icime dogdu da!)
      Sevgller...

      Sil
    2. Demet ablacım tek kelimeyle bayıldım bu yasta (15) basladim ilerde sizin gibi olurum İNŞALLAH bunu bende kesin deniyicem harika ötesi :)))) Ellerine sağlık :)

      Sil
    3. Sevgili Zeynep! Eminim benden kat kat kat daha iyisi olursun. Ben tembelin tekiyim, sen çalışkanından olursun :)

      Öpüyorum ki!

      Sil
  6. Ben meyra çok beğendim ama onu kutuya koymak yerine onu merdiven şeklinde daha güzel olucagini düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette ki Sevgili Meyra.... Ben sadece fikir vermeye çalışıyorum, onu çeşitlendirmek veya aynısını yapmak tamamen size bağlı. Bence de merdiven ieklinde olması güzel fikir!

      Teşekkürler :)

      Sil