28 Aralık 2016

TAŞ MAŞ

Arkideşler merhaba...

Bitsin diye gözünün içine baktığım 2016'nın şu son günlerinde bir paylaşımım daha olsun istedim :)

Son zamanlardaki merakım olan boyadığım taşlarımı görün istedim.

Fotoğraflayıp buraya ekleyeyim siz de bakın istedim.

İstedikçe istedim.

Daha cok istedim.

Neysse!

Küçük taşlar da var boyadığım, büyükçe olanlarda. Zeminlerini akrilik boya/fırça ile boyuyorum. Ama diğer kısımlarının çoğunu kalemle yapıyorum. Benim fırçam resmim iyi değildir. Gelemem öyle uzun sıkıntılara ben!!!

Bir batteeniye bile örememiş insanım, ne fırçası, tablosu, ressamlığı, resmi!!! Beklentinizi düşürün arkadaşlar benimle ilgili!

Bir sürü kalem var kullanabileceğiniz; ince uç, kalın uç, farklı markalar, renkler...

Dikkat etmeniz gereken nokta kullandığınız kalemler ile yine kullandığınız verniğin örtüşmesi. Şöyle ki; bazı türler vernikle bir anda dağılabiliyor. Benim başıma geldi.

Tercihen yıllardır ne yapsam hep yat verniği kullanırım. Geç kuruması biraz sıkıntı olsa da dayanıklılık bakımından tek geçerim. Kuzuları yaparken (kuzular için bknz aşağıdaki fotoğraflar) kullandığım beyaz kalem (edding 751) yat verniğiyle verniklerken tammamen dağıldı. O kaleme sprey vernik gerekli.

Ama Faber'in permanenet (asetat) kalemleri ise yat vernikle çok uyumlu, sprey vernik dağıtabiliyor.

Bu arada selulozik verniği hiç denemedim, fikrim yok.

Neyin hangi vernikle gittiğini anlamanız için şöyle bir yol önerebilirim; elinizdeki mevcut
kalemlerden bir taşın üzerine birer çizik atın, biraz kurumasını bekleyin ve hangi verniği kullanmak istiyorsanız onunla vernikleyin. Dağılanları/dağılmayanları çok güzel saptamış olursunuz böylece. Dağılanlar cinsler (yani verniğinizle uyumlu olmayanlar) zaten daha siz verniği değdirir değdirmez kendini gösteriyor.

Posca kalemler ise her iki vernikle de kullanılabiliyor. Çok seviyorum onları. Lakin her yerde bulmak pek mümkün olmuyor. 8'li satıldığı gibi ana renkleri tek tek bulmak da mümkün. Normal kırtasiyelerden ziyade sanatsal malzemeler satan kırtasiyelerde bulabilmek daha olası.

Yapıştırabiliyorsunuz bu taşları dilerseniz. Hemen her zemine yapıştırmak mümkün. Benim şimdilik kullandığım tek yöntem sıcak slikon. Kolay, basit, ucuz, sağlam... Yalnız bir yere yapıştıracaksanız eğer boyadığınız taşları, arkalarını boyamayın ve verniklemeyin. Zamanla boyanın çıkıp yapıştırdığınız şeyin çıkması olası bir durum maalesef...


Yukarda sözünü ettiğim kuzu taşlarım bunlar.

Yünlerini yaptığım beyaz renk dağılmıştı. Ben de önce ince bir kat sprey vernik kullandım. Kuruyunca da hep kullandığım yat verniğiyle vernikledim, fıstık gibi de oldu!

Dağılma mağılma yok!

Olur da arada bir bakalım neler yapıyormuş bu taş taş diye derseniz eğer Instagram'da naçizane "painted something" bana ait efenim. Bilginize...

Finali de annemin boyadığı taşlardan biriyle yapayım madem.

Ama o benim gibi kalem kullanmıyor. Tamamen akrilik boyalarla ve fırçayla çalışıyor. Tembel kolaycı benim anlayacağınız :)

Neyse...

Benden bu kadar arkideşler.

2017 dileklerimi Cumartesi post'una saklıyorum.

Şimdilik güzel bir hafta ortası diliyorum size. Herşey gönlünüzce olsun!

❤ 👀 ❤ 👀 ❤ 👀 ❤ 👀


1 yorum :