27 Aralık 2011

YILBAŞI DUVAR SÜSÜ


HerkeŞe Merhaba!

İşte bir yeniyıl projesi daha...

Aslında kutu yapmasını gösterecektim, fotoğrafları da hazırdı ama son anda bir karar değişikliği ile bu oldu! Artık ne çıkarsa bahtınıza... :))

Kutu da yarına inşallah. Evet evet, vallahi! Biliyorum epeydir ha bugün ha yarın diye ertelemiştim ama bu defa kaçışım yok :)

Bu arada son birkaç gündür sinir bir bel ağrısıyla boğuşuyorum. 2 gündür evden burnumu bile çıkarmadım. En son yaklaşık iki yıl önce böyle olmuştum, söyleyeyim, hiç özlememişim!!! Ama bu arada da birçok proje yaptım hazırladım, yani işe biraz da olumlu yanından bakarsak eğer...!

Projenin adına "duvar süsü" dedim ama bu tür süslemelerin özel bir adı var mıdır bilemediğimden. Hani şu ipe geçirilerek yapılan ya da im üzerine dizilen ve duvardan duvara asılan süslerden. Bilen varsa söylesin, düzeltelim, doğrusunu öğrenelim :)

Malzemeler çok basit. Bakınız aşağıdaki resimler:





Yılbaşına uygun olması açısından kartonların rengini beyaz-kırmızı-yeşil olarak seçtim. Yuvarlaklar için yine şekilgeçlerimi kullandım. 

Şekilgeçler için biraz daha bilgi almak isterseniz eğer, buraya bakabilirsiniz. Süsü oluşturan topları da tahminimce hatırlıyorsunuzdur, çünkü bunları kullanarak daha önce de iki proje yapmıştım. Onları da görmek isterseniz eğer; "bi buraya" "bi de buraya" tıklayın efenim.... :)

Yöntem aynı yani... Önce yuvarlaklarınızı hazırlayın. Ben yine her bir top için altı karton yuvarlak kullandım. Siz isterseniz bu sayıyı azaltabilir ya da artırabilirsiniz... Eğer şekilgeciniz yoksa, ellere kuvvet, bir şablon yardımıyla, ki ben genelde bardakları kullanıyorum böyle şeylerde, çizip kesip hazırlayacaksınız yuvarlaklarınızı...


Benim yuvarlaklarım aşağıdakiler. İki boy yaptım kartonlarımı. Biliyorsunuz ki sayıları, büyüklükleri hep size kalmış, canınız ne kadar, nasıl istese...!!!  :)



Topları hazırlayın ve ipe dizin... Hepsi bu! Duvar süsünüz hazır efenim :)





Geriye kalan tek şey nasıl asacağınıza karar vermek! Ben koridorun sonundaki odanın kapısının tepesine astım, çünkü neredeyse bir orası boş!






Duvar süsüm tahminimden uzun olduğu için bu şekilde tutturmak zorunda kaldım duvara. Bu arada topları ipe tuttururken aralıklarının eşit olmasına dikkat ettim.


İki gündür evdeyim dedim ya, e vakit bol olunca bir sürü şey yaptım dedim ya, işte bu (tığla yaptığım) kardan adam da onlardan biri. Kredi kartı koydum yanına ki büyüklüğü anlaşılsın diye. Eh.... tamam....peki.... Biraz kıskanın, ne güzel olmuş falan deyin diye :))))

Bu banyo aynasında asılı duruyor. Aklınızda olsun cam ya da ayna gibi yüzeylere birşeyler tutturmak istediğinizde vakumlu plastikler bu iş için biçilmiş kaftan! Neyi kastettiğimi sanırım anlatabilmişimdir, hani şu akvaryumların camına içten birşey tutturmak için kullanılan şeffaf şeyler.

Bu arada arka fondaki kapıda duran cam ağacı şeklindeki süs dikkatinizi çekti mi bilmiyorum ama ben yine de açıklama getireyim... Kendisi aslında bir çikolata kutusunun plastik kapağı olup tarafımdan 2 yıl önce yelile boyanmış ve üzeri süslenerek kapı süsü haline getirilmiştir. Geçen yılbaşını yatak odası kapısında geçirmiş olup bu sene banyo kapısına transfer olmuştur!


Bu ise sadece kardam adam kafası şeklinde, gövdesi yok! Bu da koridordaki bir süsün uç kısmına asılmış beklemekte...





Aşağıdaki ise en sevdiğim kardan adam. Bu sebeple salonumun en gözönündeki yerinde :)









İşte birgünün, bir proCenin daha sonuna geldik. 

İki gündür evdeyim, halbuki dışarıda halletmem gereken o kadar çok işim var ki... 

Yarına ağrılarım azalmış, belim biraz daha doğrulmuş olursa ise almam gereken hediyeleri alacağım, babamın benden istediği şeyleri yapacağım, abim geliyor diye hazırlık yapacağım, evi toparlayacağım, kutunun yapılışını sayfama ekleyeceğim, daha mutlu olacağım.... ooooo işim çok benim canım!  :)

Eh hadi siz kalın sağlıcak ilen. Bugün içerceğiniz ilk kahve veya çaylar benden, haberiniz olsun! :))











Hiç yorum yok :

Yorum Gönder