12 Nisan 2012

TIĞLA GÜL ÖRME


Yine yeni yeniden merhaba... 

Tam bir hafta olmuş yazmayalı, sayfamı açmayalı...

Ne ayıp bana! Ama mazeretim vardı...

Aynı mazeretim hala geçerliydi;
hastaydım HASTAAAAAA...

Daha yeni yeni kendime gelmeye başladım, geceleri rahat uyumaya, öksürmemeye, kendimde biraz kuvvet hissetmeye, burnumun akmamasına... 

Geçmeyecek sanmıştım hiç, herhalde dedim ömür boyu böyle kalacağım... geçti... 

Ahhhh ah neler neler geçmiyor ki... Ömür bitiyor, ömür!......

Çok mu depresifim ne? 

Olabilir! 

Sanırım günlerdir evde durmak bana çok yaramadı. Silkinecek, titreyip kendime geleceğim, spora tekrar başlayacağım, annemlere yürüyerek gidip geleceğim, hatta havuza bile gitmeye başlayacağım... Hah haaaaa siz beni 1 ay sonra görün :)))
 



Bugün yine bir tığ projesi var. Aslında bu da pek yaygın internette. En en en kaynağı neresidir bulamadım. Bir sürü sitede anlatılmış ama hepsi de bir yerlerden alıntı. O kadar çok paylaşılmış ve yapılmış ki ilk çıkış yerini bulmak mümkün olmadı. 

Bazı Türk sitelerinde de yer verilmiş ama tam olarak bir Türkçe tarifini bulamadım ben. Kopyala-yapıştır türü bütün paylaşımlar (benim bulabildiklerimden söz ediyorum elbette). O yüzden bir de ben yapayım anlatayım dedim, belki birilerine faidesi dokunur :)

İlgili sayfaya gitmek için tarifin üzerine tıklayabilirsiniz...

Ben şimdi bu tarifin birebir Türkçesini vereceğim sizlere...

Başlarken ipinizden yaklaşık birbuçuk karış kadar bırakarak başlayın ki gülünüzü ördükten sonra bununla dikeceksiniz.
1.sıra:
55 zincir çekin.
Tığınızdan sonraki 4. zincire 1 tane 2'li trabzan yapın. (Nasıl sayacağınızı bilmiyorsanız buraya tıklayın)
* 1 zincir çekin. Sonraki 2 ilmeği atlayın. Bir sonraki ilmeğe (1 tane 2'li trabzan, 2 zincir, 1 tane 2'li trabzan) yapın *
Sıranın sonuna kadar * * arasındaki işlemleri tekrarlayın.
2.sıra:
3 zincir çekin.
İlk sırada 2 zincir çekilerek oluşturulan boşluğa (1 tane 2'li trabzan, 2 zincir, 2 tane 2'li trabzan) yapın.
Bundan sonraki tüm "bir alt sırada 2 zincir çekilerek oluşturulmuş boşluklara" (2 zincir, 2 tane 2'li trabzan, 2 zincir, 2 tane 2'li trabzan) yaparak sıranın sonuna kadar gelin.

 3.sıra:
2.sırada yapılan ilk "2 zincir boşluğuna" 6 tane 2'li trabzan yapın. Bir sonraki "2 zincir boşluğuna" 1 sık iğne yapın.
12 kere (bir sonraki "2 zincir boşluğuna" 7 tane 2'li trabzan ve bir sonraki "2 zincir boşluğuna" 1 sık iğne) yapın.
5 kere (bir sonraki "2 zincir boşluğuna" 9 tane 2'li trabzan ve bir sonraki "2 zincir boşluğuna" 1 sık iğne) yapın.
İpiniz içeriden dolaştırarak yok edebilecek kadar bir uzunluk bırakarak kesin.

Tüm bunları yaptığınızda elinizdeki gülün tam olarak oluşmamış halinin aşağıdakine veya yandakine (ikisi de aynı ya, neyse)benzer bir şekilde olması gerekiyor.




Bundan sonra işin keyifli kısmı geliyor (bana göre). Hani başlarken yaklaşık 30-35 cm ip bırakmıştık ya, işte onunla ördüğümüz gülü yuvarlayıp dikeceğiz. Benim vaktiyle aldığım kalın iğneler (plastik ve metal) bu işe çok uygunlar. Ama sizin elinizde böyle birşey yoksa peeekaaaala yorgan iğnesiyle de dikebilirsiniz efenim...





Hazırsanız başlayalım dikmeye... 

Nasıl yapacağınızı yandaki grafikten rahatlıkla anlayabilirsiniz. Bu arada bu açıklamalı grafiği nereden bulduğum hakkında en ufacık bir bilgim fikrim yok ne yazık ki...

Dikerken dikkat etmeniz gereken gülün arka kısmının yani alt tarafının olabildiğince düz olması. Bu arada küçük yapraklar yani 7 tane 2'li trabzan yaptıklarınız içteki yapraklar olacak. Kıvırmaya, dikmeye o uçtan başlayın...

Bu arada bu gülü örerken farkettim ki, daha kısa örerseniz eğer, yani başlangıçtaki zincir sayısını daha az tutarsanız ve resimdeki gibi iki ucu bir araya geldiğinde bitirirseniz örmeyi ve o iki ucu birleştirirseniz eğer alın size misssss gibi bardak altlığı. 

Neden olmasın?



Yapın salon takımlarınıza, Amerikan servislerinize uygun renklerde, isterseniz kolalayın da... 


Sonra da güle güle kullanın, hediye edin...



Eh diyelim ki buraya kadar herşey tamam yaptınız ördünüz bu güllerden... Eeeee n'ooolacak peki bu kadar gül? Ben vereyim şimdi size birkaç fikir siz isterseniz onları uygulayın ya da kendiniz yeni kullanım alanları üretin. Hatta bana da haber verin ben de deneyeyim, buradan başkalarına duyurayım...




Güllerin ortasına dilerseniz boncuk ya da düğme yapıştırarak orta kısmını renklendirebilirsiniz. Yukarıdaki yeşil gülün ortası kırık bir küpedir. Ben bunları tuttururken sıcak slikon kullanıyorum, gayet praNtik oluyor :) 

Bu arada yeşil gül de olur muymuş canım derseniz eğer cevabım: "evet olur efenim, ben yaptım oldu!" şeklinde olacaktır, bilginize... :)


Arkasına yapıştıracağınız bir mıknatısla buzdolabı süsü olarak kullanabilirsiniz. Buzdolabı süsleri konusunda "manyak" olduğumu söylemiştim. Aşağıda dolabımın sadece dondurucu kısmını görmektesiniz. Alt kısmını ne siz soruuuun... ne de ben göstereyim!!!

Mıknatısı güle yapıştırırken yine sıcak slikon kullandım.





Meselaaaaaaa, broş olarak kullanabilirsiniz bu gülleri. Kışlık kabanlarda bence çok güzel olacaktır. Daha ince iple ve tığla ördüklerinizi ise yazlık kıyafetlerinizde rahatlıkla kullanabilirsiniz pekala..
Nasıl mı?

Bakınız aşağıdaki resimler!





Acaba dedim, bunların iki renklisi olabilir mi diye? Denedim ama pek başarılı olduğum söylenemez. Belki renk değişikliklerini yaptığım sıralar yanlıştı, bilmiyorum ama tekrar da denemedim...




O olmayınca bir de bunu deneyeyim diye aşağıdakini yaptım. 

Kısmen daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Gerçi bu da gülden daha çok sanki karanfile benzedi ama...


Bunu yaparken de gülün örümü tamamen bitince farklı renkte son sıra olarak her ilmeğe trabzan yaptım. Bir deneyin isterseniz. Belki benim seçtiğim renklerden dolayı da biraz da karanfile benzemiş olabilir... Bilemedim ki...!




İşte benim güllerim bu kadar... Farkedeceğiniz üzere bunlarda bir zaman ki hastalığımdı... Dedim ya, birşey yapmaya kafayı bir takıyorum, doğrudan fabrikasyona bağlıyorum olayı! Bıkana kadar, her renk, her boy. Sonra aylarca elime bile almıyorum. Ama tabi elimde hazır olarak bulunmaları avantaj da olabiliyor bazen, birşey yaparken hemen hazırdan alıp kullanabiliyorum :) Hatta ve hatta bvunlardan o kadar çok ve aralıksız yapmıştım ki sağ el bileğimde karpal tüneli sendromu (yağğni sinir sıkışması) olmuştu da yaklaşık 6 ay hiçbir şey örememiş, bileklik kullanmak zorunda kalmıştım... Şimdi de ne zaman yorsam bileğimi kendini hep hatırlatır bana!

Bu arada bu güllerin kullanılabileceği bir fikir olarak da yine internette gördüğüm birşeyi söylemek istiyorum. Yine elişi olarak örülmüş atkıların ya da fularların uçlarına eklenmişti. Fikrimi sorarsanız eğer bana göre gaaaağyet de güzel olmuştu...

Aşağıda iki tane adres veriyorum yine bu güllerin yapıldığı iki siteye ait. Yapım aşamalarıyla ilgili çok güzel resimler var, dil bilmeseniz bile faydalanıacağınıza eminim. Kapatmadan onlara da bir bakın derim. Fazla bilgi, seçenek kimseye zarar vermez, öyle değil mi? :)
Ben bakmadım ama eminim bu konuda Youtube'da sayısız anlatımlı video bulunabilir. "Crochet rose" diye aratın...

Yukarıda verdiğim örgü tarifinde anlaşılmayan bir yer varsa eğer seve seve yardımcı olurum dememe gerek yok herhalde. E-posta göndermeniz ya da iletişim kısmından ulaşmanız yeterli olacaktır...

Bugünlük de benden bu kadar efenim... 

Haftasonu geldi çattı yine. Cumartesi günü temizlik var evimde. 

Offfffff bu temizlik günleri hep gerer beni. Annemi getirirdim hep ama bu Cumartesi onun da başka işi olması sebebiyle gelemeyecek, benim ilgilenmem gerekiyor. Artık bir şekilde halletmeye çalışacağım. 

Temiz evi çok seviyorum da temizlik olayından nefret ediyorum. Sabah çıkayım kirli ev, akşam bi geleyim, simsalabimsoooooooooo, ev pırıl pırıl! İşte benim olayım bu olmalı ya.... neyse.... 

Bu seferlik idare ediciiiiz artık...

Herkese pırıl pırıl, tertemiz, huzur dolu bir haftasonu diliyorum.

Herşey gönlünüzce ola!


2 yorum :

  1. Heyooooo işte demet ve yeni sayfası :)Yaşasın bulabildim. Çok güzel olmuş canım benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyoooooooooooooooooo....! İlk yorumumu da aldım ya :)))))))))

      Sil