16 Kasım 2012

DOĞUMGÜNÜ KARTI HAZIRLAMA... SARAH İÇİN...

Merhaba efenim...

Beklenmedik bir şekilde karşınızdayım yine! Beklenmedik diyorum çünkü ben bile bu kadar çabuk yeniden bilgisayar karşısına geçeceğimi ummazdım da!!! :)

Biraz koşturmacalı bir Cuma günü geçirdim. Hatta bugünün Cuma olduğunu dahi akşamüstü farkettim, nedense hep Cumartesiymiş gibi geldi bana...

Yılbaşı yaklaşıyor ama ben henüz o moda giremediğim için süslemeye dair bir paylaşımım yok bu aralar. Ama Aralık ayı tamamen değişebilirim :)



Bugün yeğenim için hazırladığım doğumgünü kartını paylaşacağım. Doğumgünü geçeli gerçi epey oluyor ama kartı anca yollayabildim!!!




Malzemeler klasik. Çoğu "kart" hazırlama projesindeki şeyler; karton, makas, yapıştırıcı, renkli kağıtlar vs. Ama ben yine de kendi kullandıklarımın listesini vereyim...

Gerekli Malzemeler:

- Renkli karton
- Renkli kağıtlar
- Desenli bant
- Şekilli makas
- Örülmüş küçük kalpler
- Stick şeklinde ve sıvı türde (uhu) yapıştırıcı
- Cetvel, kalem, makas
- Şekilli/yazılı mühürler (damgalar)

Artık bu şekilli makasları bulmak kolaylaştı. Bir sürü kırtasiyede gördüm. Ben yaaaaaa fi tarihinde abime getirtmiştim. Ne çok dalga geçmişti benimle çoluk çocuk şeyleri istiyorum diye!!! Bu arada resimde ters yönde duran ve içine örülmüş kalpleri koyduğum fil şeklindeki minik tabak bir arkadaşımın hediyesi. Mudo'dan almış. Çok hoşuma gitti. Gerçi onun bu hediyeyi bana kahvenin yanına kurabiye falan koymam için aldığına eminim ama... neye niyet neye kısmet iste! :)

İlk olarak elimdeki kartonu ortadan ikiye katladım. Karton olarak Tchibo'dan aldığım, bir önceki post'umda bahsettiğim kartonlardan kullandım. Kartonun büyüklüğü A4 boyutunda. Belki bilmeyeniniz olabilir diye belirteyim A4 büyüklük = bir dosya kağıdının büyüklüğü.



















Ardından kartın kullanacağım yüzünü belirleyip açılan kısmının kenarından yaklaşık 1cm kadar içinden bir çizgi çizerek şekilli makasla kestim. Şekilli makas elbette ki bir seçenek. Eğer sizde yoksa düz makasla da kesilebilir...

















Sonrasında içte kalan kısmın kenarına desenli bant yapıştırdım. Ben kolayına kaçtım. Siz dilerseniz eğer renkli veya desenli kağıdı şerit şeklinde kesip yapıştırarak da (birazdan kapak kısmında benim yapacağım gibi) aynı işi görebilirsiniz...
























Sıra geldi kartın ön yüzünü süslemeye. Bunun için ben daha önce bir sürü hazırlamış olduğum ve kenarda koyup "sırası gelince kullanırım" dediğim desenli kağıtları kullandım. Bu kağıtları da ya yazıcıdan çıktı alarak oluşturmuştum ya da desenli kağıt defter kaplamalarından... Bu kağıtları daha önce de farklı şeylerde kullanmıştım. Hatırlamak isterseniz eğer buraya ve buraya bakabilirsiniz... Kağıtları yapıştırmak için pritt türü yapıştırıcı kullanmayı seviyorum. Dağılmıyor, dışarıdan iz bırakmıyor, kuruması için beklemeniz gerekmiyor...






















Ardından da tığla ördüğüm kalpleri yapıştırdım dilediğim gibi. Bunu da yaparken yapıştırıcı olarak uhu kullandım. Can çekişen uhu demem gerekir çünkü dibinde az biraz kalmış, kalanın da yarısı kurumuş, yapıştırana kadar canım çıktı :) Bu arada "manın! o kalpler ne kadar güzelmiş, bayıldım, ben de yapmalıyım" gibi bir takım düşünceler geçer ise aklınızdan fikrinizden, buraya tıklayarak o sorunu da kolaylıkla çözebilirz efenim :)))























Resimler pek gerçek renklerinde çıkmadı uğraşmama rağmen. Hatta tam aksi çok soluk çıktılar. Akşam fotoğraf çekince bir türlü tutturamıyorum ayarı. Ya karanlık oluyor ya da gölgeli... Sabah çekerim demiştim ama kartı bitirdikten sonra içini de yazıp zarflayınca bu da mümkün olmadı ne yazık ki...

Sonra kartın içerisi biraz daha renklensin diye bantla bir sıra daha geçtim.



















Sonra tam yazımı yazıp bitirecektim ki, biraz daha hareketlendireyim kartı diye düşündüm ve damgalarımı kullanmaya karar verdim, özellikle de doğumgünü temalı olanları... Hem içinde hem de kapakta kullandım.

















 Ve işte kartın son hali. Geriye kalan tek şey gecikmiş de olsa iyi dileklerle dolu bir doğumgünü mesajı yazmakve Sarah'nın (eminim ki) dört gözle beklediği Mustafa Ceceli cd'sini eklemek! :)




































İşte kartım bu kadar. Malzemeler insanın elinin altında olunca inanın o kadar kısa sürdü ki yapımı... Bunun için hep diyorum ya, vaktiniz varsa eğer, yaptığınız şeylerden hep fazla fazla yapın. Burada kullandığım örme kalpler ya da renkli kağıtlar hep daha önce yaparken fazladan yapıp kullandıklarım oldu. Emin olun ki acil durumlarda işinizi görmek için ideal...!

Bugün biraz kısa kesiyorum.

Çünkü çok yorgunum

Yarına da bir sürü işim var. Şimdi elektrikli battaniyemi çalıştırır, yüzümü gözümü temizleyip 10 dakikada sıcacık yatağıma girer, biraz kitap okur sonra da en derin uykyulara dalarım efenim...

Neyse...

Kalın sağlıcak ilen :)

Sevgiler







4 yorum :

  1. bende kuzenime yapcam ama o malzemelerden yk malesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırtasiyelerden bu malzemeleri rahatlıkla bulursun

      Sil
    2. Efendiiiiiiiiiim.... Çok özür dilerim bu yorumu kaçırmışım. Taaaaa ki başka biri sorunuza benim yerime cevap verene kadar....

      Evet, kırtasiyelerden, büyük oyuncakçı mağazalarından, hiçbiri olmuyorsa eğer internetten bulabilirsiniz.

      Geç yanıt için tekrar kusuruma bakmayın. Sevgiler.

      Sil
  2. doğum günü partisi için mutlaka deneyeceğim, benim için çok kıymetli bir paylaşım. emeğinize sağlık.. teşekkürler

    YanıtlaSil