17 Ocak 2013

BUNLAR DA DİĞER "KAPLAMA"LARIM Kİ :)))

Efeniiiiiiiiiimmmm,

Geçen gün yaptığım kutu kaplamalar pek bir raaaabet gördü :) En uzun olanı annemn salonunda yerini aldı ki resimleri aşağıdadır, diğer üç boyu Nilberk'e gitti, en küçük boy bende, içine bozuk para koymaya başladım...




Birkaç tane çektim ama gece sarı ışıkta bir türlü gerçek renkleri çıkmadı. Aslında çiçeklerle iplerin rengi neredeyse birebir uyuyordu ama size gösteremedim... Naapalım ki! İlla da görmek istiyorum derseniz eğer, buyurun gelin annemlere, hem bir çay da içeriz beraber :)

Neyse....

Bu kadar şımarıklık yeter bana...

Yine teneke/kutu/şişe kaplamalarım var ama bir öncekilerden biraz daha farklı formatta, süslemeleri başka... Tanıtayım teker teker :)
 Efeniiiiiiiiiimmm... Sağdaki doğranmış domates teneke kutusu olup mavi örgü ipiyle dolanarak kaplanmıştır. Bu sefer yaptıklarımın hemen hepsi mavi ve tonlarında. Tam salonuma uygun! Kenarlarına eklediğim danteller Çıkrıkçılar Yokuşundan alınma... Hani bir tam gün boyunca altını üstüne getirdiğim ve sonra da burada size anlattığım... Üzerindeki güller tarafımdan yapılmış olup buradan biraz daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Dantelleri pritt türü yapıştırıcıyla tutturdum ama güller ve fiyonk için uhudan yardım aldım. Sadece uhu tutmadı. Bu defa uhu + pritt yöntemini denedim. Çok güzel yapıştı. Yapıştırdıktan sonra iyice kuruması için bir süre beklemeyi unutmayın.
Bu ise gerçeğinde rulokat gofret tenekesi olup tedarikçilerim :) tarafından bana iletilmiştir.

Kullandığım ip yine örgü ipi olup diğerlerine göre biraz simli gibidir ama fotoğrafta pek belli olmuyor. Bundaki tek süsleme yine Çıkrıkçılar Yokuşundan aldığım danteller. Pritt böyle şeyler için çok uygun, akması bulaşması yok...
Sağdaki şişe ise, sizinde kolaylıkla anlayacağınız üZRe, orjinalinde bir su şişesi idi. Kapladığım ip ise bir önce kapladığım kutularda kullandığım ipin aynısı; jüt-kınnap türü birşey.

Bu ip harika! Çok kolay yapışıyor, dolarken hiç aralık bırakmıyor, üzerine yapıştırdığınız şey de çok güzel tutuyor. Ama ne yazık ki çok az kaldı elimde, bitti bitecek!

Şişenin üzerindeki kurdeleyi ise yurt dışından almıştım. Allahımmmmm, bir görseniz oradaki kurdele çeşitlerini aklınızı oynatırsınız! Her türlü, renk, desen, tema, kalınlık... Seçmesi bir dert desem abartmış olmam. Kurdelenin üzerindeki noktalar kahverengi.

Bu arada paso "yurt dışından" diye bahsedip size hava atıyorum ama gittiğim yer hep aynı. Yani ööööle kırk yeri dolaştım falan sanmayın! Abim 25 senedir Amerika'da yaşıyor, ben de arada bir naçizane :) onun yanına gidip geliyorum. Sarah (Sera diye okuyoruz) yeğenim olur ki onu da gaaağyet iyi bildiğinize eminim :)
Gelelim bunaaaaaaa... Bu da bir merak sonucu marketten alınmış be beğenilmiş bir konserve ananas tenekesidir. Açık mavi/yeşil bir iple kaplanmış olup dantelin altında bir kaç sıra kınnap ip vardır. Yani danteli onun üzerine yapıştırdım. Kalplere gelinceeee... Bence siz bunların nasıl yapıldığını biliyorsunuzdur. Bilmiyorsanız da buradan hemen öğrenebilirsiniz ki!

Ben daha önce bir dolu yapmıştım bu örme kalplerden. Lazım olduğunda alıp pıt pıt yapıştırıyorum :) Burada da sarı, hardal rengi, açık pembe ve bej renkli olanlarını kullandım.

Yapıştırma için yine pritt kullandım.
Bu ise elimdeki birkaç pringles kutusundan biri. İki tane resim var ama ben hem önünü görün hem de arkasını diye iki fotoğrafını çektim.

Kurdelesi yine buradan değil. Bu arada belirteyim, kurdeleyi yapıştırırken kutuya değil, kurdeleye yapıştırıcıyı iyice yayıyorum ve öyle yapıştırıyorum. Sonrasında da bir süre elimle bastırıyorum.

Ortasına yapıştırdıklarım ise hatırlayacağınız üZRe bir önceki kaplamalarda kullandıklarımdan...

.... Veeeee son olarak da ikili takımım! İnce şişe organik zeytinyağı şişesi olup diğeri de bir litrelik günlük süt şişesidir :)

Bunları üç farklı renkte iple kapladım ve fazla da bir süsleme eklemedim....

Mavi renkteki ipin adının ne olduğunu bilmiyorum. Çoooook uzun zaman önce Kızılay'dan almıştım, sanırım Erdoğan Düğme'den. Bir sürü renginin olduğunu hatırlıyorum. Epey uzun birşey ama fiyatı da o oranda ucuzdu. Bugüne kadar pek kullanmamıştım ama şimdi yerini buldu gibi :)

Yine epey fotoğrafladım belki özenir, siz de yaparsınız diye :)

Siz baka durun "ben bi kahve yapıp hemen gelicem" :)))

:)

:)










İşte bu kadar!

Yarın Cuma...

Hayırlı Cumalarınız olsun efenim!

Haftanın son günü, sonrası haftasonu, çalışanların yerine söylüyorum: YAŞASIN YARIN CUMA!!!

Kalın sağlıcakla, sevgiyle, gülen yüzle...

xoxo



12 yorum :

  1. 3 renkli olanları çok beğendim, ellerine sağlık, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)

      Sevgiler benden efenim!

      Sil
  2. Renkler şahane olmuş mavili dantelli olankara bayıldım.Yurtdışı havanızı atın ama hobi ve kırtasiye malzemelerinizin havasını atmayın çoookk kıskanıyorum onları....Mutlu hafta sonları dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heh heeee :))

      Kıskanın ki!

      Çooook teşekkür ederim...

      Niğde'ye sıccacık sevgiler.

      Sil
  3. bunlar da harika olmuş.ben de yapmak istiyordum.daha çok heveslendim.http://feyzanincicileri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heveslenin efenimmm... Daha da çok heveslenin :))

      Sil
  4. Çok pardon. Yabancıyım. Türkçe az biliyorum. Doğru değil yazdım olabilir. Sizin blogunuz yavaş yavaş inceliyorum. El işiniz bayıldım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Galina, bence Türkçe'n gayet güzel. Beğenin için çok teşekkür ederim sana. Sanırım Türkiye'de yaşıyorsun. Her neredeysen sevgiler yolluyorum sana!

    (Dear Galina, your Turkish is pretty good I think. Thank you for your nice compliment. I guess you live in Turkey. Wherever you are, I am sending you my best wishes)

    YanıtlaSil
  6. Güzel söz için teşekkür ederim. Alanya'da oturuyorum. Bir sene önce el işi hobbim oldu. Herşeyi merak ettim. Şimdi bir proje başladım virtual sergisi için http://www.deardolly.org/
    Bilmiyorum ne olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Galina...

      Eminim yaptığın şey çok güzel olacaktır. Kolaylıklar diliyorum sana.

      Sevgiler

      Sil
    2. Teşekkür ederiiiiiiiiiiiiiiiiiim.

      Sil