31 Mart 2013

ÖRÜLEN BARDAK ALTLIĞI

Merhaba HerkeŞe....

Şu an saat 12:10 değil, 13:10 ona göre. Dün gece saatler bir saat ileri alındı, haberiniz ola...

Yaşasın! Artık hava daha geç kararacak. Çocukluğumdan beri bayılırım bu yaz saati olayına. Havanın aydınlık olması demek sokakta daha çok oynayabilmek anlamına gelirdi hep. Şimdi istediğim zaman sokağa çıkabiliyorum ama olsun, ben yine de çok seviyorum aydınlık günleri :)

Bu arada bildiğiniz üZre Pazeertesi günü (Pazartesi), inşallah öğleden önce amaaaliyat (ameliyat da diyor bazıları!) oluyorum. Kapalı ameliyat diye bilinen yöntemle (mikrodiskektomi) olacak, yaklaşık bir saat sürecek... Başkent Hastanesi. Bir gece hastanede kalıp çıkacağım ve oradan da bir süre annemlerde kalacağım. Onlarda maalesef internet bağlantısı olmadığı için bir süre yazı da yazamayacağım... Artık ne zaman evden kaçarım, kendi evime kavuşurum onu ne yazık ki (!) bilemiyorum :) Kısmet artık!!!!

Geçen yazımda örmeye başladığımı söylediğim bardak altlıklarımı bitirdim, onları göstereyim dedim bugün...

Yöntem çok basit daha önce de dediğim gibi... Ben 6 tane altlık yaptım, bunun için de 12 parça ördüm. 12deyince öyle gözünüz korkmasın! Ben çoğunu televizyon karşısında Survivor'ı izlerken yaptım desem yalan olmaz!

Ördüğüm parçaların içine elimde hazır olan sert karton bardak altlıklarını koydum, gayet sağlam oldu.

Sonra da aynı iple etrafından diktim. Dikerken bildiğiniz dikiş iğnesinin biraz daha kalın olanını kullandım.
Farklı renkte oldular ama aynı ipin devamı. Ebruli bir ipti. İpin cinsi, kalınlığı, kullanacağınız tığın büyüklüğü... hepsi size kalmış. Yapacağınız altlığın çapı da elbetteki bunun dahilinde benim yaptığımdan daha büyük veya küçük olabilecektir. Bunlar hep sizin tercihinizle alakalı...


Başlamadan önce tığ ilmekleri hakkındaki bilginizi tazelemek isterseniz eğer buraya bakabilirsiniz...

Ben başlangıç ilmeği olarak genelde hep "dolanmış iple halka başlangıcı" yöntemini kullanıyorum. Genişliği siz ayarladığınız içi öyle sıkış tıkış uğraşmıyorsunuz da... Hatırlamak isterseniz eğer nasıldı diye lütfen buradan efenim...

Yandaki kitabı bir süre önce almıştım D&R'dan. Muhtemelen bahsetmişimdir ama hangi yazı olduğunu unuttum, bulamadım!!!!! (aferin bana). Bu kitapta da resimli olarak anlatılmış bahsettiğim başlangıç ilmeği. Onu da ekliyorum, artık hangisi daha anlaşılıkr gelirse size...



Hazırsanız başlıyorum efenim....

Ama biraz önbilgi vermem daha iyi olacak. Şöyle ki; başlangıç toplam 12 trabzanla (3 zincir +11 trabzan=12 trabzan) olacak, yani tığın üzerine bir kere ip dolananından. Tüm sıralar hep trabzan ilmeğiyle olacak. 12 trabzandan sonra kapatıp bir üst sıraya geçilecek. Her yeni sıraya geçince üç zincir çekilecek ve bu da 1 trabzan olarak sayılacak.



İkinci sırada her ilmeğe 2 tane trabzan yapılacak, yani sıranın sonunda toplam 24 trabzan olacak.


Üçüncü sıraya yine 3 zincir çekilerek başlanacak. Bir ilmeğe çift bir ilmeğe tek trabzan yapılacak ve sıranın sonunda toplam 36 trabzan olacak.



Dördüncü sıraya yine 3 zincir çekilerek başlanacak. Bir ilmeğe çift sonra gelen iki ilmeğe tek trabzan yapılacak ve sıranın sonunda toplam 48 trabzan olacak.



Beşinci sıraya yine 3 zincir çekilerek başlanacak. Bir ilmeğe çift, sonra gelen üç ilmeğe tek trabzan yapılacak ve sıranın sonunda toplam 60 trabzan olacak.



Altıncı sıraya yine 3 zincir çekilerek başlanacak. Bir ilmeğe çift, sonra gelen dört ilmeğe tek trabzan yapılacak ve sıranın sonunda toplam 72 trabzan olacak.



Ben altı sıra yaptım ama siz isterseniz birkaç sıra daha ekleyebilir, daha büyük bardak altlığı yapabilirsiniz. Söylemiştim daha önce, ben daha büyüklerini yapıp içlerine cd koymuştum... Hatta onlar daha kullanışlı çünkü üzerleri leke olduğunda veya kirlendiğinde rahatlıkla çamaşır makinesine atıp yıkayabiliyorsunuz, hiç deforme olmuyorlar!

Altlıklarınızı bu şekilde dikebileceğiniz gibi biraz daha havalı olsun derseniz eğer benim yaptığım gibi kenarlık da yapabilirsiniz...

Bunun için üst sıraya geçince bir zincir çekin ve aynı ilmeğe 1 sık iğne yapın. Sonraki 2 ilmeği boş geçerek 3. ilmeğe 6 tane trabzan yapın. Ardından sonraki 2 ilmeği yine boş geçip 3.ilmeğe 1 sık iğne yapın. Yuvarlağın çevresini aynı yöntemi izleyerek tamamlayın.


Ve işte bardak altlığınızın bir yüzü tamamlandı bile! Sıra geldi diğerlerine, hadi bakalım, bileğinize kuvvet! :)

İşte biten altlığın ön yüzü ve arka yüzü



Bunların en sevdiğim tarafı evinizin (mutfağın veya salonun) dekoruna uygun renklerde yapabilme seçeneğinizin olması. Ya da isterseniz yemek/pasta takımınıza da uydurabilirsiniz. 

Benim yaptıklarım 6 tane ama 12'ye tamamlamayı düşünüyorum. Bodrum'a gidecekler malum. Orada evin önü hiç boş durmaz, gelen giden... Hele ki inşallah yeni geçeceğimiz ev daha bir yol üstü olacak, çok daha uğrayan olur, kalabalık olur, eksilir, kaybolur, falan olur, filan olur...






Neyse efenim....

Benden bugünlük de bu kadar...

HerkeŞe harika bir Pazar ve sonrasında hafta diliyorum... Dertlilere deva, hastalara şifa...

Kalın sağlıcak ilen...



:))))))))


8 yorum :

  1. Ayyy ne şeker şeyler bunlaaar, hele bardak kılıfı çok ciciiii :)
    Tatlım, diliyorum herşey yolunda gitsin, tez zamanda iyileşesin, özliceeeem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heh heeeee.... beğendin değil miiiiii!

      Ve iyi dileklerin için, teşekkür ederim Banum...

      Sil
  2. Ayrıntılı anlatımlarınıza hayranım...
    hastalık gelmiş ve gitmiş olsun.Allah şifa versin.
    çok çabuk iyileşin ve yazmaya devam edin.
    Sağlıklı güzel günler dileim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoooook teşekkür ederim sevgili Eftelya...

      Şimdi çok daha iyiyim.

      Ben de size çok daha sağlıklı ve güzel günler dilerim ki! :)

      Sil
  3. Bayıldım bunlara.ellerinize sağlık.feyzanincicileri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Feyza, çok çok çok teşekkür ederim :)

      Sevgiler

      Sil
  4. bardak altlıklarına bayıldım ne kadar güzeller.ellerine sağlık ve yine her zamanki gibi çok güzel anlatmışsın yapılışlarını.
    bu arada bu yoğunluktan ne kadar çok şey kaçırmışım ve ben san geçmiş olsun yazısını blogdan yazdığımı sanıyordum demekki faceden yazmışım:)iyice bunadım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Alanay... Yorumunu okuyunca hemen Facebook mesajlara baktım ve "geçmiş olsun" yazını okudum, çok teşekkür ederim. Ben facebook'u genel olarak paylaşma amaçlı kullandığım için mesajlara bakmak hiiiiç aklıma gelmiyor. Bu sayede başka gönderilmiş bir sürü mesajı da okuma şansım oldu, teşekkür ederim....
      Çok öpüyorum seni Alanay ve harika bir gün geçirmeni diliyorum.

      Sevgiler

      Sil