10 Şubat 2012

SEVGİLİLER GÜNÜ KARTI - 2

Efeniiiiim...!

Yeniden merhaba!

 Hah haaaaa, ikinci kart yolda dediğimde inanmadınız değil miiiii? Kessin yetiştiremem sandınız!

Ama ne oldu?

Haklı çıkan ben oldum, dediğim doğru oldu, kartın ikincisi iste burada...!


Malzemeler daha önce yaptığım karttan pek de farklı değil. ............ Nassı yani? Yoksa siz ilk karta daha bakmadınız mı? Aaaaaaa, olmadı ama.  Hemmen tıklayın buraya, önce ona bir göz gezdirin, sonra buraya gelin.
....
....
....
....
Baktınız mı?


Hah!

Tamam o zaman başlayalım...

İşte malzemeler...

-Çeşitli boylarda, renklerde, karton
-Fotoğraf
-Çeşitli desenlerde çıkartmalar
-Pritt türü yapıştırıcı
-Cetvel, kurşun kalem
-Makas, zigzag makas (surfle makası)


Tabi ki fotoğraf olarak kartı vermek istediğim kişiyle (arkadaş, yeğeni, abi...) çekilmiş bir resmimi kullandım. Kendisini kısaca "Niiiibek" olarak adlandırdığımız bu canlı, güzel yüzü ve harika kalbiyle hayatımda fark yaratan sayılı kişilerden biridir. İyi ki vardır, iyi ki hep olsun türü bir şeydir :)



Bu kartta kullanacağım resimleri çerçeve içerisine alıp kartın üzerine yapıştıracağım. Çerçeve şeklindeki kartonlar turt dışından aldığım "yırt-yapıştır" türü bir setten. Hemen yüzünüzü buruşturmayın. Tabiiiiyki siz de kolaylıkla çizip kesip aynılarından elde edebilirsiniz. Hatta örnek olsun diye aşağıya word'de hazırladığım bir şablon koyuyorum. Kare veya dikdörtgen, büyüklük, çerçevenin rengi... tamamen sizin zevkinize kalmış.




Ardından fotoğrafı çerçeveyi ortalayacak şekilde yapıştırın.

Aşağıdaki yılbaşı gecesi çekilmiş olup sağdaki kısa olan şahıs ben'imdir. Aslında saçlarım biraz daha dalgalıdır ve o gece fön çektirdiğim ender günlerden biri olarak tarihe geçmiştir :)

Altta da fotoğrafı karton çerçeveye yapıştırdıktan sonraki hali görülmektedir.

Ardından fotoğrafın çerçeve dışına taşan kısımlarını makasla düzgünce kesin.





Sonrasında çerçevenin sivri köşelerini yuvarlaklaştırdım.

İkiye katlayarak kartımı oluşturacak kartonun (ki bunun da ölçüleri tamamen size kalmış) bir kenarını makasla zigzag yaptım. Kesmeden önce oluşabilecek herhangi bir kazayı önlemek için önce tersinden kurşunkalemle hafifçe çizdim.





Gelelim çok sevdiğim çıkartmalarıma. Sanırım yeğenim almıştı bunları bana birşey hediyesi olarak ama neydi şimdi hatırlayamadım. Kendileri üstüste yapıştırımış desenlerden oluşan çıkartmalar, yani boyutlu. Aslında yapımları çok kolay. Yakında onlardan da nasıl yapabileceğinizi göstereceğim.

Offfffff neler yapılmaz ki bunlarla...!

Kıskanın ve çok beğenin diye bir tanesinin daha büyük ve detaylı fotoğrafını da ekliyorum :)





Elinizdeki çıkartmaları veya kesip yapıştırıcıyla tutturacağınız çıkartma amaçlı desenleri kartın ön yüzünde uygun gördüğünüz yerlere yapıştırın. Bu arada bir şeyi daha hatırlatayım, fotoğraflarınızın arkalarına ya da ön yüzünde uygun olan yerlerine çekildikleri tarihi atmayı unutmayın. Nasıl olsa hatırlarım diyorsunuz ama bir süre geçince hatırlamak inanın çok zor oluyor...









Yandaki ifadeyi nasıl hazırlayacağınızı biliyorsunuzdur. Ama ben çok çabuk unuturum, bak yine unuttum, nasıldı yav derseniz eğer tıklayın, hatırlayın!




Ben bunun kartın içine yapıştırmayı tercih ettim. Çünkü ön yüzü yeterince dolu. İçerisinde nereye yapıştıracağınız da tamamen sizin zevkinize kalmış...



İşte efenim, kartımın son hali budur...



Aşağıdaki kartlar da yine aynı yöntemle hazırlamış olduğum diğer kartlardır... Örnek olması açısından... Bi bakın derim :)

Bu kart canım, koccaman canım Sarah için hazırladığım.

Siz bunları okurken bu kart aşağıdaki diğer kartlarla beraber çoktan postaya verilmiş, Amerika yolunu yarılamış olacaklar bile...

Not: Gözlüklü olan Sarah'dır :)



Bu da abime gitmiş olan karttır. Kendisi bu tür günleri sevmeyen, önemsemeyen, gereksiz bulan, unutan şahısların başında gelir ama onun bu tavrı beni engellememektedir neyse ki! Ben kartımı yapar yollarım, artık o ne yaparsa yapar, orasını bilemem :)

Kolaylıkla tahmin edeceğiniz üzere fotoğraf yıllaaaaar yıllar öncesinde çekilmiştir ama ne yazık ki tarih düşülmediğinden tam zamanı bilinmemektedir :(

Ve göreceğiniz üzere sadece şimdi değil, küçükken de çok güzelmişim...! (ehi!)






Ve son kart da abimin eşi (yenge lafını hep çok garip bulmuşumdur) Lydia için yaptığım... O da benim için dünya iyisi insanlardan biridir...





İşte... Benim marifetlerim şimdilik bunlar...

Günlerden oldu Cuma, sonrası haftasonu. Ankara yine karlı. Offfff tam buzlar biraz eridi derken tüm gün yine kar yağdı. Evde bir haftasonu geçecek gibi... :)

Herkese güzel günler diliyorum efenim.

Gönlünüzce bir haftasonu olsun...




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder