2 Şubat 2012

KOLAY KOLAY ÇOK KOLAY KOLYE YAPIMI...!


Merhaba efenim....

Daha başlığı bile yazarken anladım ki özlemişim birşeyler paylaşmayı buradan. Özlemesine özlemişim ama o aradaki bir ayı geçen tembelliği de pek üzerimden atamamışım!

İki gündür bilgisayar önümde ha şimdi ha sonra ha akşam, yarın derken anca şimdi oldu... Başladım ya, gerisi kolay!

Kolay demişken, yine kolay bir proje var bugün de. Hemen herkesin rahatlıkla yapabileceği ve elde kalmış boncukların değerlendirilebileceği bir proje. Ve tabiiiiyki başlamışken bir sürü yapılabilecek... Aşağıda resimlerini koyduklarımı ben bir oturuşta bir gecede yaptım, televizyonun başında pek de keyifli oldu. Bir kısmının arka klipsleri eksik ama o da zaten işin en kolay kısmı.
















Resimlerden de anladınız değil mi?

Tek yaptığım elimde kalmış devamı olmayan boncukları önce çiviye geçirip birbirleriyle zevkime göre eşleştirerek birbirine tutturmak. Hatta bazılarında fazla uygun boncuk olmadığından boncuk namına metal halka kullanarak kolyeyi istediğim uzunluğa getirdim.

Bu çok iyi bir taktiktir, bu halkalar bir sürü yerde kurtarıcı bana...! :)

Bunun için halkalı olan çivilerden kullanıyorum. Bunları dışarıda rahatlıkla bulabilirsiniz. Genelde gümüş, sarı, bakır, kahverengi renklerinde satılıyor ama ben renkli sevdiğim için halkalı çivilerimi de çoğunlukla kendim yapıyorum.

Nasıl yaptığımı daha önce paylaşmıştım, "bi bakayım" derseniz eğer burası yeridir efenim...


Başlayalım mı?...............

Eh hadi o zaman :)

Gerekli Malzemeler:

-Çeşitli boylarda, renklerde, cinslerde boncuk
-Yuvarlak başlıklı çivi
-Halka, klips
-Zincir
-Yuvarlak başlıklı pense, pense


Ben genelde elimde kalan, artan boncukları bir kutuda topluyorum. Renklerine göre de ayırıyorum
ki daha sonra herhangi bir boncuk lazım olduğunda en azından rengini bulmak için uğraşmayayım.

Bu arada bu resimde gördüğünüz gibi en az iki kutu dolusu daha elde kalmış boncuğum var! En az elli kolye çıkar bunlarla...!

Hele bir de boncukların arasında halka falan kullanırsam bu sayıyı rahatlıkla yüz yapabilirim :)




Dediğim gibi yuvarlak başlıklı çivilerimin en az yarısı benim üretimim.

Boş kaldığımda yapıyorum bolca, elimin altında oluyorlar. Birşey yapacağım zaman bana zaman kazandırıyor...


Zinciri genelde kolyelerin boynun arkasına gelen kısımları için kullanıyorum. Hem gömleğin ceketin altından potluk yapmıyor, hem de boncuğunuz az sayıda ise halka gibi zincirler de kurtarıcı oluyor. Hoş ben artık alıştığım için boncuk yeterli olsun ya da olamsın hep zincir kullanır oldum.

Bu tür yerlerde genelde hep kopmuş ya da başka birşeyden artmış olan küçük parça zincirleri kullanıyorum. Böylelikle hem yeni "elde kalan zincir" kutumu artırmıyorum tam tersine azaltıyorum. Ama siz isterseniz zincir kullanmayabilirsiniz de elbet.

...Ve halkalarım... Onları da tasnif ederek yerleştirdiğim için ne lazımsa pat diye bulabiliyorum, size de öyle yapmanızı tavsiye ederim efenim...





Gelelim kolyenin yapımına...

Öncelikle kullanacağınız boncukları seçip belirleyin. Bu kısım tammaaaaağmen size kalmış efenim, ne demişler; "zevk meselesi..."

(heh heeeee zevkler ve renkler tartışılmaz diyeceğimi sandınız değil mi? heh heeee!)

Benim seçtiklerim yandakiler. Farkedeceğiniz üzere birbirinden farklı boncuklar çoğu...

Bu arada farkettim ki boncuklardan bazılarının delikleri çok büyük. Ne yapabilirim derken hemen daha önceleri böyle durumlarda yaptığım şey geldi aklıma aklımı seveyim; şu metal kapak gibi olan şeylerden kullanmak!

Tam adını bilmiyorum, bir keresinde metal dantel gibi birşey dendiğini de duymuştum gibi...






Şu dantel kapaklardan elimde bir sürü vardı, takmışken bari sadece büyük delikli boncuklara değil de hepsine takayım dedim ve öyle yaptım.

İşte kolyenin artık çoğu bitti azı kaldı. Şimdi bana göre en keyifli kısmı başlıyor: halkalı çiviye tutturduğumuz boncukları birbirine eklemek...

Ben bunun için yine halka kullandım kolyenin rengine uyumlu olacak şekilde. Elbette ki siz isterseniz eğer veya elinizde halka yoksa doğrudan çivilerin halka kısımlarıyla da birbirine ekleyebilirsiniz boncukları.



Aşağıdaki kolyede boncukları birbirine çiviler vasıtasıyla ekledim, halka kullanmadım. Hem elimde yeterli sayıda boncuk vardı, hem de bu kolyenin çok uzun olmasını istemedim.


Ama bunda farkedeceksiniz ki boncukları birbirlerine oval şeklinde halkayla tutturdum. Tamamen sizin isteğinize ve zevkinize kalmış...

Kullanacağım halkaları da seçtikten sonra ekleme işlemine başlamadan önce hep yaptığım şeyi yaptım, halkaları gerekli şekilde açtım. Deneyin, size epey bir hız kazandırdığını farkedeceksiniz.



Halkaları nasıl açıp kapayacağınızı bilmiyorsanız eğer fazla zaiyat vermeden buraya bir bakın isterseniz derim...


İşte benim basit-kolay kolyemin son hali. Renkler tam benlik! Ve tam da bir yaz kolyesi!




Zinciri de ekledim mi iş tamam!

Klips koymaya gerek duymadım çünkü kolye boynumdan rahatlıkla çıkarıp takacak kadar uzun oldu, ne gerek şimdi klips takmaya uğraşmakla....

Boşa klips harcamaya da gerek yok hem!!!

Anladığınız üzere çok cimri bir günümdeyim bugün :)



Sizinki de bitti mi?

Efenim??? H

ah! Şimdi oldu... Takın takıştırın, çıkın dışarıya. Fazladan yaptığınız kolyeleri de hediye edin sevdiklerinize. Eminim kendi ellerinizle yaptığınız için de oldukça kıymete binecektir...

Güle güle kullanın efenim...

Yine bir Facebook alıntısıyla kapatıyorum bugünü de.

Aslında ne de doğru değil mi...?

Siz bu soruya cevap vermek için düşünürken bu sırada burayı tıklayın, bırakın son zamanlarda ennnn çok dinlediğim, dinlemekten bıkmadığım bu şarkı size eşlik etsin.


Herkesin hayatı kaçırmadığı, güzel, sağlıklı günleri olsun.

Kalın sağlıcak ilen...




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder