20 Mart 2012

KENDİ BONCUĞUNU İSTEDİĞİN RENKTE KENDİN YAP! TAHTA BONCUK KAPLAMA

Efeniiiim...

Yeniden merhabalar hepinize. Mutlu bir Ankara gününden merhaba hem de...

Neden mi?

Çünkü Pazar gününden bu yana Ankara'da kar yağ-mı-yor!!! Evet evet, yanlış duymadınız, kar yok. Ankara'da kar yok. Hatta ve hatta güneş var, hava resmen ılık falan...

İnanmıyorsunuz değil mi? Normal. Biz Ankara'da yaşayanlar bile içinde bulunduğumuz halde inanamıyorsak artık...
Neyse...

Gelelim bugünkü konumuza... Konumuz benim bir zamanlar ki takıntım olan tahta boncukları mumlu renkli iplerle kaplamak. Ben hep mumlu iple yaptım bunu, başka iplerle de olabilir mi derseniz eğer deneme yanılma yoluyla öğrenebilirsiniz, çünkü cevabı ben de bilmiyorum! Ve hatta deneyip bana da söylerseniz sonucu eğer, daha bile mutlu olurum :))

Gelelim bir zamanlar neden bu tahta boncuk kaplamaya bu kadar takıldığıma... Suluhan'da bir arkadaşım çalışıyordu, sık sık yanına giderdim. O aralar incik boncuk işlerine olan ilgim şimdikinden daha fazlaydı. Yine gittiğim günlerden birinde onunla başka boncukçulara bakarken iple kaplı bu tahta boncuklarla karşılaştım ve atladım!!! Bir torba beğenip doldurdum kendime. Kasaya geldiğimde ödeyeceğim tutarı söylediklerinde bayılacaktım resmen çünkü gerçek kristal boncuk almış olsam ancak o kadar tutabilirdi... İşte o zaman karar verdim ki ben istesem bunlardan rahatlıkla yapabilirim.

Yaptım da!

Şimdi sıra sizde, siz de yapın, paranız cebinizde kalsın...

Kullanacağınız tahta boncuklar da ucuz, mumlu ip de. Çift taraflı bant ise bir alın yüzlerce boncuk kaplayın türünden. Yapması da keyifli.

Eeeeeeee?

Ne durursunuz o zaman!

Gerekli Malzemeler:

-Tahta boncuk (çeşitli ebatlarda olabilir)
-Mumlu ip
-Çift taraflı bant
-Makas
-Boncuk teli, kapak (nam-ı diğer dandel kapama), yuvarlak uçlu pense.






Herkeşş hazırsa başlayalım efenim...

Önce tahta boncuğun yarısını çift taraflı bantla kaplayın. Bana göre en sinir kısım burası. Çünkü bir türlü bantı ayırma işlemini beceremiyorum. Tamam bunda tırnaklarımın kısa olmasının (ve mooooolesef istesemde hiç uzatamamamın) etkisi büyük ama yine de gıcık bir durum, neyse... Ben boncuğun önce yarısını kaplıyorum ki ipi dolarken diğer bantsız olan kısımdan rahatça tutabileyim diye. Öteki türlü yaptığımda sürekli dokunmaktan zaten bant yapışkanlığının yarısını kaybediyor neredeyse.

Ardından ipi dolamaya başlayabilirsiniz...



Ben burada ipi dolamaya boncuğun deliğinin biraz gerisinden başladım rahat görünsün diye. Ama siz yaparken deliğin hemen kenarından başlayın, yani ortadaki boşluğu olabildiğince en küçük bırakmaya çalışın.


İpi dolayarak boncuğun yarısına geldiğinizde diğer kısmını bantlayın. Bu defa boncuğu ipi dolamış olduğunuz yarısından tutun ve geri kalan kısmını kaplayın.



....veeee tahta boncuğun tüm yüzeyini kapatın!





Tataaaaaaam...

Boncuğunuz hazır efenim...

Şimdi de onu kolye ya da bileklik yapma gibi aktivitelerde kullanmak üzere hazırlayalım :)





İşte alın size mumlu iple kaplı tahta boncuk. İstediğiniz renkte yapabilirsiniz. Renkte ve renklerde... Renklerde diyorum çünkü isterseniz tahta boncuğu iki ya da üç farklı renkte iple de kaplayabilirsiniz isterseniz...



Hazır başlamışken iki renkli olanı da göstereyim size, üçlüsünü beşlisini siz yapın :)






Kolay değil mi?

Bu arada bir konuda sizi uyarmam gerekiyor. Bu tahta boncukları iple kaplamak bağımlılık yapıcı birşey.

Ciddi söylüyorum! Elinize aldınız mı, başladınız mı bırakmak istemiyorsunuz. Vaktiyle ben, abartmıyorum, resmen yüzlerce yapmıştım! Ne yaptın o kadar kaplı boncuğu diyeceksiniz, ben de diyeceğim ki; kolye! Çoğu hediye edildi eşe dosta. Kalanlarından resmini koydum buraya...

Hala da kolye olarak yapılmamış, sırasını bekleyen bir sürüsü de kutuda...





Resimledim ki bunları da, görün, özenin, siz de yapmak isteyin diye... :)

Bir de kolyelere bakın :))












Bu en çok sevdiğim ve sanırsam bu kolyeler içerisinde tek kullandığım... Tam benim rengim! Birşey yeşil olsun, mavi olsun, turkuaz olsun, cam göbeği olsun babam olsa yerim yani, o kadar seviyorum bu renkleri...





Efeniiiiiim...

Benden bu günlük de bu kadar... Umarım hoşunuza gitmiştir bu proje ve yaparsınız siz de. Bu arada haftasonu yaptığım cd/dvd kabı/kılıfından yapan oldu mu hiç? Olduysa eğer neden benim haberim yok???

Neyse... :)

Şimdi size bir kaç tane link vereceğim Yaşar'ın en çok sevdiğim şarkılarından olan (resimlerin üzerine tıklamanız yeterli). Cuma akşamı Yaşar'ın şarkı söyleyeceği bir yere gidiyorum, mutluyum. Siz de dinleyin seviyorsanız eğer ve benim için mutlu olun istedim... :)) Heh heh heeee!





Ben çok seviyorum bu adamı yaaaaaaaaa....

Daha şimdiden bu haftasonunun güzel olacağına dair bir his var içimde nedense!!!

Ama siz haftasonu gelinceye kadar haftaiçini de güzel geçirin... Yarın Çarşamba. Çarşamba bitti mi gerisi kolay geçerdi çalıştığım zamanlarda... Umarım size de öyle olur!

Kalın sağlıcakla ve güler yüzle...

Görüşmek üzere :)

Son birşey daha... Ay kopamadın bugün nedense!!!

Aşağıdaki iki fikir Facebook'ta "abone"si olduğum iki ayrı gruptan geldi. Yani kaynak site neresidir bilmiyorum. O sebeple kopyala-yapıştır şeklinde paylaşıyorum sizinle. Fermuarlı olana bayıldım! süppper bir fikir. Bunu uygulayacağım iki tane kotum var!!! Diğerini de en kısa zamanda yapacağım, görürsünüz :)))




Bu sefer kesin gidiyorum... Tamam...!

Baaaaaayyyyyy.... :)))


1 yorum :