7 Mayıs 2011

ANNELER GÜNÜ KARTI


Yarın Anneler Günü olduğu için "Anneler Günü Kartı" diye bir başlık kullandım. Aslında siz hazırlayacağınız bu kartı tüm özel günler kartı olarak da kullanabilirsiniz...


Çok kısa sürede hazırlayabileceğiniz bu kart ile hediyeniz mutlaka ki daha anlamlı olacaktır. Hele bir de el yazınızla bir not ekleyin ki... olay bitmiştir :))
Gelelim neler lazım bize bu proje için...
Gerekli Malzemeler:
-Renkli kartonlar.
-Normal ve zigzag makas.
-Cetvel ve kalem.
-Pritt türü yapıştırıcı.
-Kurdele (kurdela, kordale, kurdale DEĞİL, Türk Dil Kurumu sayfasından kontrol ettim; kurdele!).
-Çiçek kısmını hazırlamak için renkli kartonlardan hazırlanmış çiçekler, kalpler. Bunu daha önce başka bir projede kullanmıştık. Hatırlamak isterseniz buraya bakın efenim.







Öncelikle vazonun içerisine yerleştireceğimiz çiçek veya kalplerin sapını yapıyoruz. Ölçüler aslında tamamen size ve yapmak istediğiniz kartın büyüklüğüne kalmış. Ben burada enini yaklaşık 4 cm, boyunu da 20 cm kadar yaptım.
Kesme işlemini cetvelsiz kalemsiz yapmayın, eğri kesmeniz hem düzeltmek için uğraşıp vakit kaybetmenize, hem de düzeltemezseniz eğer sinir olmanıza neden olacaktır. Harap olan güzelim kartonlar da cabası...!

Ben zigzag makas kullandım keserken, daha hoş görünüyor diye. Ama siz düz makasla da kesebilirsiniz elbette.


Daha önceden kesim hazırladığınız kalp şeklindeki kartonu az önce kestiğiniz şerit kartona yapıştırın, birkaç saniye üzerine bastırarak iyice yapıştığından emin olun.



Sıra geldi vazoyu kesmeye. Ben elimle çizdim. Çok düzgün olması için de bilerek özen göstermedim. Göstermedim ki kartı benim hazırladığım belli olsun, yoksa kalıp kullanarak çok daha düzgününü elbet çizebiliriz de... Size kalmış.



Bu arada hazırladığınız vazoyla biraz zıt renkte olan ve zemin için kullanacağınız kartonu da kesip hazırlayın. Bunun da boyutu size kalmış. Ama vazonun ölçülerinden en az ikişer cm daha büyük olursa daha güzel durur.
İstediğiniz renkte ve kalınlıkta bir kurdele alın, vazonuzun ağız kısmından her iki tarafa da ikişer cm uzun olmak üzere kesin ve yine pritt türü yapıştırıcınızla yapıştırın. Kurdelenin çok kolay yapıştığını göreceksiniz.

Ardından ters yüzünü çevirin ve kurdelenin uçlarını da yapıştırın. Burası gözükmeyeceği için düzgün olması için çok da uğraşmanıza gerek yok.

Kurdelenin orta yerine birşey yapıştırın. Ben sünger kağıttan bir kalp yapıştırdım ama siz düğme, ponpon, boncuk, çiçek... ne isterseniz yapıştırabilirsiniz. İsterseniz birden fazla şey de kullanabilirsiniz. Tamamen size kalmış!


Gelelim vazoyu zemin için önceden belirlediğimiz kartona yapıştırmaya. Yapıştırmak için sadece vazonun yanlarına yapıştırıcı sürün, tümüne değil! Aksi halde içerisine not yazacağımız çiçekli (ya da kalpli) kartonu koymamız mümkün olmayacak. Ben kabaca çizdim ne şekilde yapıştırıcı süreceğinize dair. Bu arada sakın ola ki vazonun ağız kısmını da yapıştırmaya kalkmayın!



Vazoyu zemin kartonuna yapıştırdıktan sonra bir süre elinizle bastırmayı unutmayın.






 Hep ne diyorum ben...
Birşeye başlamışken, vaktiniz de varsa eğer, birden fazla yapın. Neye ne zaman ihtiyaç duyacağınız hiç belli olmuyor. Ben size göstereceğimi yaparken iki tane de fazladan hazırladım. Onların da gidecekleri yer şimdiden belli oldu bile...

Bu arada az önce farkettim ki bu hazırladığınız çiçekli, kalpli kısımları biraz daha kalınca bir kartona hazırlayarak ya da iki kat kartondan oluşturarak kitap ayracı olarak da rahatlıkla kullanabiliriz (yine çok zeki bir günümdeyim anlaşılan!!!)

Bugünlük de aktaracaklarım bu kadar. Muhtemelen Pazartesi görüşürüz yeniden. Şimdi dışarı çıkıp eksik hediyelerimi tamamlamam gerekiyor.

Hadi bakalım, büyük ya da küçük, ama çok değerli, ama hep kalpten olan hediyeler hazırlansın, paketlensin ama hiçbiri kartsız verilmesin...

Hepinize kolay gelsin :))




2 yorum :