13 Şubat 2013

AHHH İSTANBUL....!

Sağlam gittim hasta döndüm!

Binbir havayla gittiğim İstanbul bu defa hasta etti beni...

Her seferinde Ankara'nın on katı daha güzel ve güneşli olan İstanbul havası bu defa oyun oynadı bana :( Ankara'dan ayrıldığımda bahar gibi olan hava İstanbul'da bitmek bilmeyen bir yagmura döndüüü, döndüüü, döndü.

Taaaaa ki benim ayrılacağım güne kadar! Hırrrrrrrrrrrrrrrrrrr....

Şu an, ilk gün maruz kaldığım sıkı yağmur nedeniyle, yine hastayım. Herrrrrrr yanım ağırıyor yine. Bıktım yaaaaaaaa... Çakacam şu bağışıklık sistemime!

Oysa yarın katılmam gereken (!!!)  iki konser var. Biri Mehmet Erdem, namı-ı diğer Hakim bey, diğeri ise canım aşkım, bitanem Yaşar! O yüzden sıkı bir "güç toplama" olayındayım şu an... Bu arada Ankara'da olan varsa ve ilgilenirse eğer Kuğulu Park'ın açılışında olacak Mehmet Erdem. Yaşar ise Anadolu Gösteri Merkezi'nde...

Şimdi siz büyük bir merakla İstanbul maceralarımı bekliyorsunuz değil mi? Yok, bu defa o kadar hareketli değildi günlerim ammaaaaa beklenen Eminönü-Tahtakale ziyaretimi yağmur-gri bulut eşliğinde yine de yaptım!

İlk durak Marputçular. Geçen defa da gelmiştim buraya. O zaman da güzeldi şimdi de güzel :)))

Fazla bekletmeden başlıyorum...

Zincir aldım birkaç çeşit. Metreyle satıyorlar. Çeşit ve renk o kadar fazla ki... Geçen geldiğimde de yine buradan zincir aldığımı hatırladım... Fiyat olarak metresi 1,5 TL'den başlıyor. Farklı renklerde beş çeşit aldım.  Ooooofffff ben yaza bunlarla bin tane kolye yaparım artık :)


Birkaç tane renkli tel aldım. Belki yirmi tane renk var. İnsan hangisini alacağını şaşırıyor! Genelde hep ince tel var etrafta ya da 0,6mm'lik. 0,8 veya 1'lik buldum mu hemen alıyorum. Bunlar da 0,9 mm. Tanesi 1,5 TL.

Bu aralar yeni takıntım muz kurusu veya kuru muz. Genelde aktar-kuruyemişçi karışımı yerlerde var. İstanbul'dayken sanırım iki kilo falan yemişimdir. Hastalık resmen. Çekirdek gibi! Başladınmı durmak zor. Hele benim gibi biri için daha daha bir zor. Kilosu 30 TL civarında. Mısır çarşısından da almıştım (ki orada daha ucuz olduğunu sanırdım, 40 TL çıktı), pek yiyemeden maalesef atmak zorunda kaldım çünkü o kadar çok baharat kokusu ve tadı sinmişti ki üzerine... Muzla alakası yoktu. Bu arada sadece muz değil, ananas, çilek, kiraz, hindistan cevizi, zencefil, avakado.... bir sürü meyvenin kurusu var ama aklınızda olsun bir çoğuna ekstra şeker katılmış. İkinci favorim hindistan cevizi. Zencefilin ise keskin bir tadı var. Çaylara süper gider gibi geldi...

 Yine "hareketli göz" aldım. Ama bunlar renkli! Kaç tane olduğunu bilmiyorum ama sanırım en az 50 çift vardır. Poşetler içinde satılıyor. Torbası 7,5 TL. Oldukça da büyük boydalar. Kırtasiyelerde gördüklerimle kıyaslayacak olursam eğer oldukça ucuza aldığımı söyleyebilirim...
Biraz da halka aldım. Aslında elimde çok var ama bunlar bendekilerden biraz daha kalın ve sağlam gibi geldiler. Resimde pek belli olmuyor ama boyutları büyük. Bunu da zincirleri aldığım yerden aldım. Bu arada sonradan farkettim ki zincirlerle birlikte bir sürü de halka eklemiş dükkan sahibi :) Ne yapacağımı sormuştu alırken, kolye türü şeyler deyince ihtiyacım olacağını düşünüp bir sürü halka da koymuş torbanın içine... Ne diyeyim! Sağolsun :) Bu arada zincirlerle halkalara toplam 18 TL verdim.


Sonraaaaaaaa.... Hiç denemediğim birşeyi denemek üzere titanyum aldım. Burada görmüştüm, ilgimi çekmişti. Belki diye aldım 4 renk. Her bir renk 3 TL.
Bu tellerin kolye ipi olarak kullanıldığını görmüştüm Trabzon'da. Her türlü şekle girdiğini görünce de epey ilgimi çekmişti ama farklı renklerinin de olduğunu ilk defa yukarıda bahsettiğim sitede görmüştüm. Bakalım.... Şimdilik belirgin bir planım olmasa da elbet birgün onların da kullanılma sıraları gelecek...



Bir tane daha tel aldım, sarı renk. Bu da yine 0,8 mm. Fiyatı 3,5 TL. Altı tane mumlu ipe 3 TL verdim. İhtiyaçtan değil ama renklerini çok beğendiğim için aldım :) Simli ipe ne verdiğimi unuttum. Aynı şekilde yeşil pullara da... Pulların boyutu normallerine göre biraz daha büyük. Strafor top kaplamak için birebir :)))

Sonracıııııııııma 3 paket peçete aldım. Tabiyyyyykine desenli olanlardan. Büyük boy. Anlaşılması açısından bir tanesinin resmini kitapla çektim :) 20 tane var her bir pakette. Oldukça kalınlar. Tanesi 4 lira ama 3 tane alırsan 10 TL'miş, ben de öyle alıverdim :)

Kitabı da İstanbul'a gitmeden almıştım. Tekrar kitap okuma alışkanlığıma dönme çabalarım kapsamında. Telefon, ipad, bilgisayar... derken kitap okumayı unutacağım yakında! Ne ayıp!


 

Eveeeeeeeet....

Benden bugünlük bu kadar!

Ama daha bitmedi aldıklarım... Kalanlar yarına inşallah.

Konuyu toplamda 19'a ulaşan, gözümün nuru, canımmmmm Starbucks kupalarımla kapatmak istiyorum :)))) Bu gidişimde 7 kupa daha eklendi, ki 7'si de aynı kaynaktan geldi, beni (kesinlikle kıskançlıktan değil) sinir (!!!) etti :)

Tam bu yazıyı hazırlarken bir arkadaşım telefonla Thailand kupasının kendisinde beni beklediğini iletti. Yuppiiii!



 İşte son durum!

 
Benden bu kadar bugünlük arkideşler....

Hasta hasta anca bu kadar.

Görüşmek üzre, kalın sağlıcak ilen...




4 yorum :

  1. yani ne yazacağımı bilemedim.kötü zamanına denk gelmişsin(istanbul aşkım ya laf etmek istemiyorum:) çok ama çok geçmiş olsun!ıhlamur içinde karanfil,tarçın ve balla yap iç sana iyi gelir hemde evde bulunması muhtemeldir diye söylüyorum.bu arada ben bağışıklık sistemimi kuvvetlendirmek için propelis kullanıyorum.mutlak en azından bir araştır olurmu? mucize birşey.
    aldıklarına ne diyeyim harikaaaa.hepiciği de çok güzel.bakalım neler çıkacak.özellikle titanyumu merak ettim.kupa koleksiyonun çok güzel görünüyor.giderek çoğalması dileğiyle.tekrar geçmiş olsun canım.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla titanyumu en az senin kadar ben de çok merak ediyorum ki!!! Kupa koleksiyonum dediğim gibi şu anda "gözbebeğim". Çok yoğun çalışıyorum :)

      Güzel güpgüzel dileklerin ve tavsiyelerin için teşekkürler...

      Sevgiler :)

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun canım. Cumadan beri bakamamıştım şimdi açtım okudum yzını :) aldıkların süper. 2 martta Baküye gidiyorum 1 hafta yokum. Orda da varsa kupa kesin gelir :) kocaman öpüyorum. Yaşara benden selam söyle demekte geciktim ama sen içinden beni geçirmişsindir dinlerken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakü ha? Çok güzel bir yer olduğunu duymuştum. Şimdiden güle güle gidin efenim.... Fotoğraf çekmeyi unutmayın.

      Kupa gelmese bile gelmiş kadar şimdiden mutlu etti beni, çok teşekkür ederim.

      Asıl ben koccaman öpüyorum

      Sevgiler

      Sil