26 Mayıs 2011

ZİGZAG KOLYE


Yapımı çok kolay bir kolye anlatacağım. Adını ben koydum, orjinali ne bilmiyorum. 

Şeklinden ötürü ben zig zag dedim, zig zag kolye oldu!

Bu arada yukarıdaki resme dikkatli bakınca farkettim kiiiii, boynumda kırışıklıklar mı var ne???? Nassıl yani????

Bu konuyla daha sonra ilgilenmeyi uygun görerek kolyeye geçiyorum yeniden :)

Gerekli Malzemeler:
-Kum boncuk.
-Misina veya naylon ip.
-Bit.
-İğne.
-Halka + papağan (klips).
-Kerpeten





Başlamadan belirteyim:

1. Misinanızı yapacağınız kolyenin ya da bilekliğin en az 4 katı uzunlukta olacak şekilde kesin.

2. Misina tek kat olarak değil çift kat olarak kullanılacak, bu sebeple kalın bir misina seçmeyin. 20'lik ya da en fazla 25'lik misina uygun olur.

3. Boynun/bileğin arkasına gelecek kısımlar için ben 5'er boncuk koyuyorum ama siz isterseniz daha fazla veya daha az sayıda boncukla aynı şeyi yapabilirsiniz.

Misinayı iğnenizden geçirin ve iğneyi kaydırarak misinanın ortasına kadar getirin.



Ardından önce halkayı ve 5 tane boncuğu iğneden geçirerek misinanın ucuna doğru itin, ama dikkat edin misinanın açık olan diğer ucundan çıkmasınlar.




Misinanın açok olan ucunu resimdeki gibi tutarak 5 boncuğun içerisinden (iğnenizin olduğu tarafa doğru) yürütün. "Bit"i takın, boncuklara doğru yavaşça itin ve misinanın ucunu bocuklardan geçirdikten sonra "bit"in içinden de geçirin.
  


Sonrasında da pense ile biti iyice sıkın. İyice diyorum çünkü aksi halde misinanın uçları rahatlıkla çıkacak ve kolyeniz kopacaktır.



Bit'i sıkıştırdıktan sonra muhtemelen misinanızın ucundan biraz artmış olacaktır resimdeki gibi. Onu da "bit"e yakın bir yerden makasla kesin



Bundan sonrası çok kolay. 5 boncuk ekleyin. Resimde görüldüğü gibi 3. ve 4. boncukların içerisinden iğnenizi geçirin ve çekin.

Buradan itibaren kolyenin sonuna kadar her seferinde 2 boncuk eklenerek devam edeceğiz.




Tamam, kabul ediyorum, kolye ilk başlarda hiç de iyi gidiyor gibi görünmüyor, ama biraz sabırla görün bakın çok güzel bir şey çıkacak ortaya... Ha bir de benim burada yaptığım gibi dünyanın en biçimsiz kum boncuklarıyla bu kolyeyi yapmaya kalkmayın, daha bir eğri eğri oluyor...! :))

İğneye 2 boncuk geçirin, diğer boncuklarınıza doğru itin.


Ardından iğneyi (+) işaretli boncuktan ve 1 numaralı boncuktan geçirerek sıkıca çekin. 2 numaralı boncuk zig zagın tepesi olacak.

Tüm kolye bu şekilde tamamlanacak.

Sanki yavaş yavaş birşeye benzemeye mi başladı ne??? :)
Bir kez daha tekrar edelim:

2 boncuk ekle.


Eklenilen 2 boncuğu diğer boncuklara bitişecek şekilde ilerlet.


Şekildeki gibi 2 boncuğun içerisinden iğneyi geçirip sıkıca çek




Bitiriken...

Sırasıyla 2 boncu, 1 "bit", 5 boncuk ve klipsi iğneye geçirin.


Klipsten sonra 5 boncuğun "bit"in ve sonraki 2 boncuğun içerisinden geçirmek suretiyle geri dönün. Ve sıkıca çekin. Resimdeki gibi olmalı kolyenizin son hali.



Son olarak da başlangıçta yaptığınız gibi pense ile "bit"i iyice sıkıştırn ve misinanın fazlalığını makasla kesin.






Ben misinayı az önce sizi söylediğimin tam tersi olarak çok kısa kestiğim için kolye değil ancak bileklik yapabildim Kolye örneği aşağıda. Bileklik olarak da fena olmadı gibi... :)




Farkedeceğiniz üzere kolyeyi yaptığım boncuklar çok daha düzgün. Haliyle kolye de daha düzgün duruyor. 

Bu model kolyenin uzunu olurmu hiç denemedim, sanki olmaz gibi geldi bana ama zevk sizin, istediğiniz uzunlukta yapın, takın!

İyi günlerde kullanın kolyenizi efenim...

Bu arada bugün Facebook'tan gelen bir uyarıyı burada da paylaşmak istiyorum, malum önümüz yaz...

Yaz ayları geldi çattı. Su aynı insanlar için olduğu gibi TÜM HAYVANLAR içinde vazgeçilmezdir, özellikle yaz aylarında. Yaz aylarında sokak hayvanlarının %70'i susuzluk tehdidi ile karşı karşıya kalmaktadır. 
Sıcağın etkisi ile her türlü içecek çabuk buharlaşır, tat değiştirir, bakteri üremesine yol açar. Bu yüzden her gün sokakta yaşamak zorunda kalan can dostlarımız için kapımızın önüne, parklara, ormanlara, sokak kenarlarına bir kap içinde yeterince taze su koymayı ihmal etmeyelim!











Hiç yorum yok :

Yorum Gönder