4 Mayıs 2011

HALKALI ÇİVİ YAPMA


Aslında kolye yapacaktım bugün ammaaaaa ondan önce kolye yapma malzemelerinden birini yapayım dedim, sonraki projelerde de çoğunlukla kullanacağımız...

Aslında boncuk malzemeleri satan yerlerde rahatlıkla bulabilirsiniz ama biz yaparsak hem daha keyifli hem de maliyet düşecek...!

Konumuz halkalı çivi yapmak. Hem biiir sürü, hem de istediğimiz renkte, hem de istediğimiz uzunlukta...

Yapımı da kolay. Televizyonun karşısına geçtiğinizde yapın bol bol, sonra elinizin altında hazır olsun, on dakikada istediğiniz kolyeyi yapın hemen!

De haydin başlayalım :)

Gerekli malzemeler sadece tel, keski ve yuvarlak uçlu pense, hepsi bu!

Ben genelde 0.8'lik tel kullanıyorum. Zaten piyasada da en kolay bulabileceğiniz bu. 0.6'lık olanlar epey ince, bu amaçla kullanmanızı önermiyorum.




Yan keski ile telinizden küçük parçalar kesin. Resimdeki yaklaşık 4 cm kadar. Ama siz karışık ölçülerde kesin, boncuklarınızın büyük veya küçük boy olmasına göre elinizin altında hazır olsun!







Kesmeye başlamışken eppeeey bi kesin







Eğer kıvıracağınız tüm halkaların eşit olmasını istiyorsanız ve eliniz bunu yapmaya tam olarak alışık değil ise, bunun da kolayı var. Yuvarlak uçlu pensenin yuvarlaklarından birine kaleminizle işaret koyabilir ve her seferinde teli buradan kıvırabilirsiniz.









Yuvarlak uçlu penseyle kestiğiniz teli resimdeki gibi tutun...



Ve bileğinizi (yuvarlak uçlu pense + tel var iken) tam aksi yöne kıvırın. Bakınız aşağıdaki resim...



İkinci bir hamle ile kıvırdığınız kısmı, telin uzun kısmına değecek hale getirecek şekilde kıvırma işlemini tamamlayın.



Anlattığım işlemleri yaptığınızda halkalı çiviniz aşağıdaki gibi olmalı, "p" şeklinde.



Ama olması gereken yandaki gibi. Bunun için "p"nin tam yuvarlak kısmından penseniz ile geriye doğru küçük bir kıvırma işlemi yapın ve tataaaaaaam...

Halkalı çiviniz hazır!



Sağ tarafta gördüğünüz halkalı çivileri ben yaptım.

Yaptım ama hangi telden???

Fikri olan???

Yok mu???

Hadi biraz daha düşünün...





Evet efenim, bilmem resimdeki sarılmış teller tanıdık geldi mi?

Bunlar...

Bunlar Bauhaus'un bahçe-bitki reyonundan alınmış, bitki bağlamada kullanılan teller.

Amma velakin bocuk kolye yapımında süper işe yarıyor. İnanmadınız mı? O zaman bakın bu telleri kullanarak çarçabuk yaptığım inci kolyelere...







Bu tel çok sevdiğim bir arkadaşımın (sanırım statik dersinde) laboratuvar deneylerinde kullandığından artan bir tel.

Halkalı çivi yapılmak üzere sırasını bekliyor :)  "Nalburiye"cilerde rahatlıkla bulabilirsiniz.



Bunlar bahçe tellerinden kesilen ama kıvrılmayı bekleyen tellerim.





Bu da çoğunu kendimin kesip yaptığı halkalı çivi kutum. Çok işe yarıyor.



Dedim ya, siz de yapın boş vakitlerinizde yapın, biriktirin renklerine göre.

En sıradan boncukları ya da aynı renkteki boncuklardan yapacağınız bir kolyeyi bu tellerle renklendirin, hareketlendirin...!


Artık inandım ki bu sene bahar buraya gelmeyecek, "yaz"dan yana ümidimi kaybetmeyeyim yeter...

Biiiir sürü mayo aldım da!

Sizin içiniz aydınlık olsun! :)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder